این الرجبیون

«این الرجبیون» ... صدای ملائک را می‌شنوی؟ من و تو را صدا می زنند: کجايی پسر؟

 

اعمال ماه رجب  (متن و صوت)

یاعلی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/٤/٢٤
تگ ها :

مسلمانان در امریکا ( قسمت دوم )

سلام

امروز با قسمت دوم از این مطلب در خدمتتون هستم.

و از امروز هم تصمیم گرفتم که مطلب رو به انگلیسی هم بگذارم به علتی که شاید بعضی از دوستان دوست داشته باشند به زبان اصلی بخوانند و در ثانی ترجمه های من شاید در بعضی موارد مبهم باشه که رجوع به متن اصلی می تواند دوستان رو کمک بکند.

 

 

 

سال 1310

 

یکی از پادشاهان مسلمان به نام ابوبکر که پادشاهی در کشور مالی بوده است یکسری سفرهای اکتشافی در دنیای جدید را اغاز می کند.

 

1310 Abu Bakari (Abu Bakar), a Muslim king of the Malian Empire, spearheads a series of sea voyages to the New World.

 

سال 1312

 

مسلمانان افریقایی ساکن مالی و غرب افریقا برای یک سری اکتشافات در امریکا وارد خلیج مکزیک شدند و  از رودخانه می سی سی پی را برای معبر ورودی خود استفاده می کنند.

 

1312 African Muslims (Mandinga) arrive in the Gulf o Mexico for exploration of the American interior using the Mississippi River as their access route. These Muslim explorers were from Mali and other parts of West Africa.

 

سال 1513

 
 اولین باری که Pri Ries نقشه دنیا را تکمیل کرده بود نقشه امریکا را هم جز نقشه خود کشیده بود . نقشه این شخص باعث شگفت زدگی همگان در زمان خود شده بود.

 

1513 Pri Ries completes his first world map, including the American, after research maps from all over the world. The practicality and artistry of his map surpassed any from his time or before.

 

سال 1530

بردگان افریقایی وارد امریکا می شوند در دوران برده داری بیش از 10 میلیون برده وارد امریکا شدند.  خیلی از این بردگان اهل شهرهای فولاس فولاجالون فولاتورو و ماسیونا و دیگر بخشهایی از غرب افریقا بودند. این شهرها در ان زمان تحت نظر پایتخت یعنی تیمبوکو بودند.  این بردگان به کشورهای مکزیک کوبا و دیگر کشورهای امریکای جنوبی نیز فرستاده می شدند. بیش از 30 درصد این بردگان مسلمان بودند و  این بردگان بودند که تبدیل به ستون فقرات اقتصاد امریکا شدند.

 

 

 1530 African slaves arrive in America. During the slave trade, more than 10 million Africans were uprooted from their homes and brought to American shores. Many of these slaves were from the Fulas, Fula Jallon, Fula Toro, and Massiona as well as other areas of West Africa. These areas were governed from their capital, "Timbuctu." These slaves were sent to Mexico, Cuba, and South America. More than 30 percent of these 10 million slaves were Muslim. They became the backbone of the American economy.

 

ادامه دارد.....

منابع:

این هم لیست  منابع هستش که مطالب را از اونجا براتون گذاشتم و در چند پست اینده هم خواهم گذاشت . اگر منبع جدیدی خواستم استفاده کنم براتون حتما ذکر می کنم.

The University of Alabama, A Pictorial History by Suzanne Rau Wolfe History of the First Muslim Mosque of Pittsburgh, Pennsylvania by Jameelah A. Hakim, 1989

African Presence in Early America by Ivan Van Sertima, 1987
Deeper Roots by Abdullah Hakim Quick, 1990
Arab America Today (A Demographic Profile of Arab Americans) By John Zogby, 1990
A Survey of North American Muslims by El Tigani A. Abugideiri, June 1977
A Century of Islam in America by Yvonne Y. Haddad, 1986
Ethnic Distribution of American Muslims and selected Socio Economic Characteristics by Arif Ghayrur, 1984
The Demography of Islamic Nations by John Weeks, 1988
Islam in the United States: Review of Sources by Dr. Sulayman S. Nyang, 1988
Demographic Consequences of Minority Consciousness: An analysis By Salaha M. Abedin, 1980
World Population Data Sheet Population Reference Bureau, Inc. Washington DC, 1990
Statistical Abstract of the United States U.S. Department of Commerce Bureau of the Census, 1990
Muslim Peoples , A World Ethnographic Survey Edited by Richard V. Weeks, 1984, vol. II
Muslim Peoples, a World Ethnographic Survey by Richard V. Weeks, 1978
The 1991 Almanac 44th Edition , by Houghnton Mifflin Company, 1991
The Islamic Society of North America Directory of Islamic Centers, Schools, Masjids, and MSA Chapters 1989 Revised Edition
The Islamic Struggle in America by Hijrah Magazine, Oct./Nov. 1985
Seven Muslim Slaves by Abdul Hakim Muhammad 1983
Prince Among Slaves by Terry Alford, 1977
Nature Knows no Color Line by J.A. Rogers, 1952
African Muslims in Antebellum American by Allen Austin, 1984
The Arab World Published by the Arab-American Press, 1945
The United States and the Sultanate of Oman Produce by the Sultan Qaboos Center, The Middle East Institute Washington DC, 1990

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٢:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/٤/٢٠
تگ ها :

مسلمانان در امريکا (‌قسمت اول)

سلام

همانطور که گفتم از این به بعد در نظر دارم در مورد مسلمانان و بخصوص شیعیان در این نقطه از کره خاکی مطلب بنویسم . اما اول در چند پست تاریخچه مسلمانان رو توضیح خواهم داد و به مرور به مسائل روز خواهم رسید.

در ابتدا نظرتون رو به بخش اول ترجمه یک مقاله که تمامی منابع ان از کتابها و تحقیقات محققان امریکایی در امریکا می باشد جلب می کنم:

نگاهی به تاریخ

بدون هیچ تردیدی مسلمانان تاثیر بسیار عمیقی در سیرتکاملی جامعه امریکا داشته اند. اگر به تاریخ مراجعه کنیم می بینیم که مسلمانان  سهم بسزایی در علوم مختلف داشته اند.

مسلمانان ۳۰۰ سال قبل از انچه امروزه به عنوان کشف این قاره توسط کریستف کلمب عنوان می شود پی برده بودند و انان از رودخانه می سی سی پی به عنوان معبر عبور و مرور استفاده می کردند.

 موارد زیر به عنوان چند نمونه از اتفاقاتی که در تاریخ امریکا در مورد زندگی مسلمانان ذکر شده است بیان می شود:

سال ۱۱۷۸

۱- در یکی از  نسخ معتبر قدیمی چینی به نام  the Sung Document از سفر مسلمانان به سرزمینی به نام  Mu-Lan-Pi (‌امریکا )‌ ذکر شده است .

منبع یاد شده در کتاب the Khotan Amiers چاپ سال ۱۹۳۳ موجود می باشد.

ادامه دارد...

یا علی

  

نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٤/۱٩
تگ ها :

شيعيان در امريکا

از امروز انشالله در نظر دارم که در مورد مسلمانان به خصوص شیعیان در این نقطه از کره خاکی بنویسم .

امیدوارم که شما دوستان هم با بیان سوالات و نظراتتان مثل همیشه از این کار هم حمایت کنید.

یا علی

  

نویسنده : میثم ; ساعت ٢:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/٤/۱۸
تگ ها :

بدون شرح

جنگ روانی ماموران مخفی عربستان با زائران ایرانی
طی هفته های اخیر ماموران مخفی دولت عربستان سعودی از روشهای گوناگون به آزار و اذیت و همچنین هتک حرمت زائران ایرانی حج عمره پرداخته اند که این اقدامات در روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، اخیرا کسانی که به نظر می رسد ماموران مخفی دولت عربستان هستند بر خلاف دوره های پیشین به بهانه «تلصیق» اقدام به برخورد با زائران متاهل ایرانی می نمایند. بدین ترتیب که به بهانه نزدیک شدن و هرگونه ارتباط زائران زن و مرد در فضاهای عمومی (مانند گرفتن دستهای یکدیگر) آنها را دستگیر نموده و به جرم «تلصیق» به زندان انداخته اند.

طی هفته گذشته ماموران سعودی سه زن و مرد متاهل ایرانی را به همین بهانه حتی برای 3 روز در شرایط نامناسبی زندانی کرده اند که پس از پیگیری های شدید مسوولان ایرانی حج آزاد شده اند. به طور نمونه یکی از زوجهای جوان ایرانی که ماه عسل خود راتشرف حج عمره قرار داده بودند ، به بهانه گرفتن دست یکدیگر در خیابانهای مکه دستگیر و 2 شب را در بازداشت به سر برده اند. این افراد نهایتا با پیگیری مجدانه مسوولان سازمان حج و بعثه ایران آزاد شده اند.

از سوی دیگر ترفند دیگر ماموران مخفی عربستان سعودی در ساعات خاصی از روز و در محل های خلوت صورت می گیرد. به طور مثال در نخستین ساعات روز و در اماکن مقدسی مثل قبرستان بقیع که مورد توجه زیاد زائران ایرانی است ، عده ای از ماموران سعودی با نزدیک شدن به زائران ، خود را محکم به بدن آنان می زنندو سپس با جملاتی عربی از زائر می پرسند" مرحبا انت من اخواننا شیعه و انت تحب رسول الله و ..." آیا شما از برادران شیعه ما و از دوستداران رسول خدا هستید؟

در چنین حالی به محض اینکه زائر ، شیعه بودن خود را تائید کند ماموران سعودی با راه انداختن داد و فریادهای از پیش تمرین شده ، به دروغ مدعی می شوند که زائران شیعه به خلفای اول و دوم و سوم فحاشی کرده اند. ماموران سعودی سپس با استناد به روایتی از رسول خدا (ص) که تهمت و صب اصحابشان را منع فرموده بودند ، به جو سازی پرداخته و نهایتا زائران ایرانی را به اتهام فحاشی به صحابه رسول خدا دستگیر می کنند.

یک منبع اگاه ضمن اعلام این خبر به مهر گفت: ضروری است که زائران حج عمره ایرانی با آگاهی کامل نسبت به این رفتارها و جنگ روانی ماموران مخفی سعودی ، هوشیار بوده و بهانه ای برای سوء استفاده آنها ندهند.

به گفته وی مسوولان ایرانی با حساسیت اینگونه رفتارهای در حال گسترش علیه زائران کشورمان را پیگیری می کنند. چند روز پیش هم یکی از مراجع تقلید به مسوولان سعودی هشدار داده بود که در صورت تکرار این برخوردهای زشت ، ایران در اعزام زائران حج عمره بازنگری خواهد کرد.


  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٤/۱٦
تگ ها :

فیلم راز (the secret) فیلمی استعماری

سلام
چند روز پیش کاملا در عین بی حوصلگی یک فیلم می دیدم به اسم راز که امشب  تو یکی از وبلاگها می خواندم که در شبکه چهار ایران هم این فیلم رو چهار بار گذاشته !!

با این که فیلم جالبی بود ولی جای تامل و بحث زیادی داره که دیدم در وبلاگ واژگون  یک پست خیلی جالب نوشته که عینا اینجا می گذارم.

در هفته های گذشته فیلمی تحت عنوان راز ( (the secretاز شبکه چهار و در برنامه سینما و ماورا برای چندین بار پخش شد که بنا به سفارش دوستان در دفعه چهارم موفق به دیدن این فیلم شدم اما نکاتی در مورد این فیلم ذهنم را به خود مشغول کرد و مرا وا داشت تا این پست را اختصاص بدهم به بررسی مسائل مطرح شده در این فیلم.

درست است که دنیا در نگاه انسان معنی پیدا می کند و عینک مان هر رنگی که باشد دنیا را به همان رنگ می بینیم ولی این دید ماست که عوض می شود و نه واقعیت دنیا. شاید ما بخواهیم تصور کنیم که سقراط شاگرد افلاطون بوده است و مدام این مطلب را به خود تلقین کنیم ولی دنیا به خواست ما واقعیتش را انکار نمی کند که افلاطون شاگرد سقراط بوده است و نه برعکس. نباید فراموش کنیم که دنیا همواره به دلخواه ما نمی گردد. فیلم راز طوری از قانون جاذبه صحبت می کند گویی این قانون، تنها قانون کائنات است در حالی که قوانین فراوانی در این دنیا وجود دارد و یک قانون نمی تواند قانون دیگر را نقض کند. به طور مثال در جایی از فیلم گفته می شود اگر تصور کنید که جوان هستید روز به روز جوان تر می شوید در حالی که می دانیم پیر شدن و مرگ یکی دیگر از قوانین کائنات است و به قول قرآن ((ومن نعمره ننکسه فی الخلق)) هر کس که عمرش را افزایش می دهیم از خلقتش می کاهیم و پیر می شود. در واقع قانون جاذبه فیلم راز فقط در محدوده خودش می تواند کار کند و نمی تواند وارد قلمرو سایر قوانین شود. به نظر، این دیدگاه که هر آنچه انسان بخواهد همان می شود بیش از حد اومانیستی و انسان مدارانه است در حالی که انسان دین مدار خداوند را محور عالم هستی می داند که با اراده و قوانین او دنیا اداره می شود البته نمی توان منکر قدرت نامحدود ذهن انسان شد ولی خواست های انسانی در صورتی که مطابق با قوانین الهی و خواست خداوندی باشد ضمانت اجرایی خواهد داشت و در واقع از خدا باید چیزی را طلب کرد نه از غول چراغ جادو که ما را سرور خود می داند. سرور و مولای ما خداست و همه خواسته ها به وسیله او اجابت می شود.


در جای دیگری در فیلم گفته می شود که در دنیا بیشتر از نیاز کل بشریت عشق و لذت و ثروت وجود دارد و دنیا بسیار سخاوت مند تر از آن است که به بعضی از انسان ها چیزی نرسد. اما امروزه شاهدیم که کشورهای توسعه یافته غربی همه چیز را برای خود می خواهند. به طور مثال فرض کنید روستای بالا آب رودخانه را بر روی روستای پایین ببندد در این حال مسلمآ نمی توان انتظار داشت که اهالی روستای پایین با تصویر سازی ذهنی، آب به دست بیاورند بلکه آنها باید برای به دست آوردن آب مبارزه کنند و مبارزه چیزی است که فیلم راز با آن مخالف است. در حالی که رمز موفقیت و پیشرفت بشر در واقع مبارزه با نا ملایمات و سختی هاست نه تصویر سازی و دل خوشی که( بزک نمیر بهار میاد کمپوزه با خیار میاد). به طور مثال در عصر روشنگری روشنفکران با رویکردی انتقادی شروع کردند به مبارزه با افکار خرافی و دنیا به اینجایی رسید که الان هست و یا مردم ایران گفتند شاه را نمی خواهیم و با مبارزه، حکومت پهلوی را سرنگون کردند و بسیاری از کشورها با مبارزات خود از شر استعمار خلاص شدند ولی فیلم راز معتقد است اگر مبارزه کنیم و روی چیزی که نمی خواهیم تمرکز کنیم بیشتر آن چیز را جذب می کنیم!!! این تفکر درست مانند تفکر مارکس که دین را افیون توده ها می دانست فقط با هیپنوتیزم انسان ها و خواب کردن آنها و دل خوش کردن آنها به تصویر های ذهنی!!! باعث می شود انسان دست از تلاش و مبارزه بر دارد تا کشورهای غربی بیش از پیش به کشتار انسان ها و غارت منابع کشورهای دیگر اقدام کنند. فیلمی که می گوید: مبارزه نکنید راز موفقیت را بیان نمی کند بلکه راز فرو رفتن در دنیای خیال را توصیه می کند در واقع این فیلم راز بقای نظام سرمایه داری و استعماری است تا با سرگرم کردن مردم به تخیلات به اهداف خود برسد. به واقع من این فیلم را به شدت فیلمی استعماری می دانم و یاد ضرب المثل انگلیسی می افتم که (( اگر به شما تجاوز شد مبارزه نکنید لذت ببرید)). در واقع نه تنها این حرف ها، جدید نیست بلکه بارها توسط این افکار از انسانها سو استفاده شده است افکاری که ما را یاد شرکت های هرمی چون گلدکوئست می اندازد که با آموزش این تصویر سازی ها به دنبال سو استفاده از روابط انسانی برای پر کردن جیب خود هستند و کم نیستند روان شناسان و مجلات زردی چون ((موفقیت)) که با بلغور کردن این افکار سعی در فروش نشریات و خدمات خود دارند و این مشکل تاریخی جامعه شناسان و روان شناسان بازاری است چرا که روان شناسان بازاری به دنبال تسکین و تزریق آرام بخش و تخدیر انسان ها هستند و جامعه شناسان با رویکردی انتقادی به دنبال حل مشکل به شکل ریشه ای هستند و این گونه است که روان شناسان در کلینیک های شان پول پارو می کنند و جامعه شناسان همواره در زندان و سانسور و تحریم به سر می برند و اصولآ هرکس که بخواهد در این دنیا مبارزه کند با او برخورد می شود به طور مثال جمهوری اسلامی ایران که مشکل اصلی دنیا را سیاست های آمریکای جنایتکار می داند باید تحریم شود و خلاصه بسیار جالب است که این فیلم بدون حضور یک منتقد و تحلیل گر با سواد در طول دو هفته چهار بار از صدا و سیما پخش شود و پیرمرد بی سوادی که تنها هنرش احتمالآ روحیه دادن به بچه های پشت کنکوری است در مورد این فیلم صحبت می کند.

البته اینکه انسان آرمانهایی داشته باشد و به آنها بیاندیشد بسیار مطلوب است چنانچه خود من هم بسیار آرمان گرا هستم و همیشه با کسانی که تسلیم واقعیت ها شده اند مخالفت کرده ام ولی معتقدم برای رسیدن به این آرمانها و تصویرهای ذهنی باید مبارزه کرد و مبارزه آن چیزی است که اسلام نام آن را جهاد می گذارد در واقع جهاد فقط مبارزه سلبی نیست در واقع این کافی نیست که بگوییم چه چیز را نمی خواهیم بلکه علاوه بر آن، جهاد فعالیتی ایجابی است یعنی تلاش و کوشش برای رسیدن به چیزی که می خواهیم و قانون الهی این است که : ((والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا)) کسانی که در راه ما تلاش می کنند به راههای درست هدایتش می کنیم. مواظب باشید فریب فیلم راز را نخورید.

هم باید با چیزی که نمی خواهیم مبارزه کنیم و هم باید برای چیزی که می خواهیم مبارزه کنیم.



یا علی





  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱۱:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/٤/۱٥
تگ ها :

۶ در برابر ۶

بر گرفته از وبلاگ ارمینه

" به حمدلله هماهنگی بین وبلاگهای اصولگرا برای تحت پوشش قرار دادن مسائل مختلف و اطلاع رسانی و نقد و نظرها اخیرا به طور شگرفی افزایش پیدا کرده است از انجایی که مسئله بنزین مسئله اصلی این روزها و وبلاگهای همسو است این پست را به نکاتی در مورد این مسئله اختصاص دادم در این مطلب تلاش شده است تا نکات به صورت منطقی بیان شود و به همین خاطر تصمیم گرفتم که 6 نقطه ضعف و 6 نقطه قوت این  بزرگترین پروژه ملی انجام شده در کشور را بیان کنم ابتدائا هم برای اینکه دوستان ما را متهم به حمایت کورکورانه از دولت نکنند نقاط ضعف را عنوان می کنیم."

1- بدون شک ضعف در اطلاع رسانی در مورد مسئله سهمیه بندی بنزین یکی از نقاط ضعف طرح بود. چه خوب بود که دولت به همت رسانه ها در مورد فواید و لزوم این پروژه عظیم مردم را اگاه و تاثیرات این طرح را با ایشان در میان می گذاشت تا هضم مسئله برای مردم قدری راحت تر بنماید به هر حال رئیس جمهور محترم همانطور که در همایش مدیران اجرائی کشور بیان کردند کمیته ای وابسته به کنگره نظام سلطه اعلام کرده بود که اگر ایران مصرف انرژی در کشور را مهار کند به یک قدرت شکست ناپذیر بدل خواهد شد چه خوب بود که مردم هم این موضوعات را می دانستند.

2- یکی از نکات ضعف شاید این بود که برای خودروها در شهر های بزرگ و کوچک به یک اندازه سهمیه در نظر گرفته شده است که عادلانه نمی نماید همچنین روستائیان که برای فروش محصولات خود مجبورند به شهرها مراجعه کنند به همین میزان اندک سهمیه دریافت می کنند که این هم لحاظ نشدن وضعیت جغرافیایی در طراحی سهمیه بندی بود.

3- خوروهای دوگانه سوز ابتدائا قرار بود کمتر از خودروهای بنزین سوز سهمیه دریافت کنند اما این موضوع منتفی و بنا شد به اندازه خودروهای بنزین سوز سهمیه بنزین دریافت کنند که این موضوع هم عادلانه به نظر نمی رسد.

4- خودرو های پر مصرف به اندازه خودروهای کم مصرف سهمیه دریافت می کنند که این مورد هم به نظر ناعادلانه است به هر حال قشر مرفه تر خودروهای کم مصرف تری را در اختیار دارند حال انکه با توجه به وضعیت درامد ایشان قیمت بنزین چندان برای این قشر مهم نمی نماید.

5- بنا شده است برای مسافربرهای شخصی با ثبت نام اینترنتی و گرفتن تعهدات لازم تا دو ماه اینده  سهمیه ای بیش از دیگران در نظر گرفته شود این امر برای کارت موقت سوخت برای گردشگری نیز صادق است اما چرا این موارد همزمان با اغاز سهمیه بندی تکلیفشان مشخص نشد ان هم با تاخیر در اجرای سهمیه بندی تا بار منفی طرح را با توجه به انکه قشر قابل توجهی از مردم را مسافر برهای شخصی تشکیل می دهند  کاهش دهد و کار تمام و کمال انجام شود و چرا قیمت ازاد بنزین همزمان با سهمیه بندی اعلام نشد تا حداقل یک بار شاهد شوک افزایش قیمتها باشیم.

6- دولت با اجرای عظیمترین پروژه ملی انهم در کمتر از یک سال نشان داد که شعار ناکارامدی دولت نهم کاملا بی اساس است و طرح های عظیمی که دولتهای دیگر در طول سالیان عمرشان حتی فکر انجامش را هم نمی کردند در کمتر یکسال به سرانجام رساند. اما ایا دولت با یک طرح ضربتی دیگر نمی تواند بحث ساماندهی حمل و نقل عمومی با واردات اتوبوس و یا گازسوز کردن خودروهای شخصی با واردات کپسول گاز را علی رقم انکه بار مالی به هراه دارد به  انجام برساند تا یکبار برای همیشه مسئله بنزین و ترافیک و خوروهای شخصی و الودگی هوا و... در کشور حل شود و به عنوان سند افتخار این دولت ثبت شود.

اما از قدیم گفته اند عیبش چو بگفتی هنرش نیز بگوی:

1- طرح کارت سوخت بنزین عظیم ترین پروژه ملی کشور بود که دولت نهم با همه ی سختی و سستی هایش بر خلاف دولتهای قبل به اجرای ان اهتمام ورزید و همه ی توهینها و کارشکنی ها را در برابر مصلحت کشور به جان خرید ان هم در حالی که دولتهای قبلی طرح هایی همچون کارت ملی و تعویض پلاک را که سالها پیش شروع شده بود  بعد از گذشت سالیان به سرانجام نرساندند.

2- یکی از مشکلات همیشگی کشور ما فقدان امار دقیق بوده است که این امر در برنامه ریزی و پیاده سازی برنامه ها به شدت اثر گذاربوده است امارهای متناقض در مورد قاچاق و اعتیاد و بیکاری و ...

اما دولت نهم با انجام این پروزه و پروژه هایی همچون کدینگ پوشاک از چند هفته پیش استارت دولت الکترونیک که در ان همه چیز حساب شده و دقیق است را زد.

3- مطمئنا کنترل مصرف سوخت در کشور باعث عدم هرز رفتن سرمایه های ملی و به کار بستن این سرمایه ها در راستای ابادانی کشور می شود.

4- با کنترل و مدیریت مصرف سوخت، اتومبیل از یک کالای تفننی به یک کالای ابزاری بدل خواهد شد و در صورت ضرورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این خود می تواند موجب ان شود که سرمایه های مردم در بخش های مولد مفیدتری ویا در بازار سرمایه سرمایه گذاری شود که در اینصورت برکات زیادی برای کشور به همراه دارد.

5- با مدیریت مصرف سوخت و کاهش گرایش مردم به خودرو، خودروسازان مجبور به حرکت در جهت بهبود کیفیت خودروها و کاهش مصرف سوخت خودروها در جهت تشویق مردم برای خرید خودروهای تولید شده خواهند شد و خودرو سازان همچنین با در خطر دیدن منافع خود به فکر بازار های خارجی نیز خواهند افتاد که این افزایش کیفیت به سبب کاهش گرایش مردم و یافتن بازارهای خارجی به همین دلیل خود از برکات بی پایان این طرح است.

6- با تعیین تکلیف بنزین تنها معضلی بنام بنزین در کشور حل نشده است بلکه بسیاری از معضلات دیگر همچون الودگی هوا ، الودگی صوتی، ترافیک، کاهش بیماریهای تنفسی و قلبی عروقی که بیشترین مرگ میر را به خود اختصاص داده است را و موارد دیگر را می توان تا حد زیادی حل شده دانست هرچند که نباید به تعیین تکلیف بنزین برای حل کامل این معضلات اکتفا کرد.

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٤/۱۱
تگ ها :

سهميه بندی بنزين !

سلام

بحث من خیلی علمی نیست ! فقط چند جمله به طور خودمانی می خوام بگم ...

 مردم ایران ماشالله توقعشون خیلی بالاست .... تو همین خراب شده امریکا تو هر شهرش ۳۰ نوع قیمت بنزین هستش هر ساعتی یک قیمت داره ! اره درست خوندین هر ساعت !!!!

به این لینک سر بزنید قیمتهایی که می بینید به ساعتش هم نگاه کنید !  این تازه مال شهریه که من توش زندگی می کنم که مثلا از همه جا هم بایستی ارزان تر باشه ....  قیمت رو تو سانفرانسیسکو رو هم یک نگاه بندازید از اینجا  اونجا هم همینه ساعتی پایین بالا میره قیمتها !!

صبح از خواب بلند می شی بنزین به علت اینکه ایران فلان حرف رو زده یا شاید تنگه هرمز رو ببنده  رفته بالا .... فکر کردین ایران فقط اینجوری هستش همه جای دنیا شب بخوابید صبح یک چیزی گرون شده فقط ایران نیست !

اینجا هم بنزین می ره بالا همه چیز دیگه هم میره بالا  میوه سبزی گوشت و .....  

بنزین یک روز گالنی ۲ دلاره یک روز ۳ دلار یک روز ۴ دلار . امریکا همه نفت خودشون رو هم پلمپ کرده و دارن از عراق و این ور اونور نفت می گیرند ( بخوانید می دزدند !‌)

واقعا از مردم ایران با اون همه ایستادگی که در بحران های گوناگون از خودشون نشان دادند  واقعا بعید بود که با فلاکس چایی و شیشه های نوشابه برند تو صف  !  خوب اخرش چی ؟ یعنی اون ۲ لیتر بنزین به کجا می رسه !

یک روز میاین می گن که اقا باید جلو دزدی گرگی رو تو بحث بنزین بگیرند خوب این کار رو بخواهند بکنند بهترین راهش همین بود که کردند . حالا صداشون در امده مردم که چرا ؟

دیگه این دولت به کدام ساز ما باید برقصه !

یکی حالا شاید فکر کنه که اینجا مردم دلار در میارند و دارمد بالاست !!! که این یک فکر خام و بی اساسه !  مردم امریکا دلار در میارند ولی  افغانی که خرج نمی کنند !‌ دلار خرج می کنند !‌ در ضمن در امد اگر به گفته شما دوستان بالاست خرجها هم بالاست !‌

کجای ایران۱۰۰ گرم سبزی رو می دهند ۱ دلار !  یا ۴ دانه گوجه فرنگی ۵ دلار !

سهمیه بندی به قول اقای حداد عادل که تعبیر به نظر من دقیق و ساده و عجیبی کردند مثل تولد کودکی که مبارکه ولی همراه با خون و چرک هم هست !‌

 

 یا علی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٤/٧
تگ ها :

غربت يعني اينجا...

اینجا نه شهدا مي آيند...نه ياد شهدا...نه بوي شهدا...
غربت يعني اينجا...
اينجا نه يوسف زهرا مي آيد...نه کسي يادي از یوسف گمگشته ام
ميکند....نه کسي خبري از پيراهن او ميدهد.....اينجا حتي بوي پيراهن یوسف
هم
نميدهد....
اينجا شهر برادران يوسف است...اينجا بوي حادثه ي کوچه مي دهد...ايجا شام
است؟؟؟بوي اسارت ميدهد...بوي ضربت سيلي ميدهد.....اينجا بوي يتيمي ميدهد
...


اينجا شهر برادران يوسف است...و ايران کنعان من...
اينجا يعني نه کنعان داشتن و نه يوسف ديدن..

اينجا همان قتلگاه است...
اينجا قتلگاه دل عشاق است....که هر چه صدا زني"هل من ناصره ينصرني؟؟؟"
هر چه سوال کني "هل من معين ،يعينني؟؟"...کسي جوابت را نخاهد داد...

اينجا همان نخلستان خاموشعلي(ع)است...اما بي چاه...
پس به کدامين نخلستان پناه آورم..سر در کادمين چاه فرم برم و فريا
بزنم....."يا ابن الزهرا کجايي آقا پس کي مي آيي"...


غربت يعني اينجا...
اينجا يعني غربت...
امشبي خبري است؟؟؟
آي شهدا امشب عرشيان هلهله ميکنند...امشب خبري است؟؟
شايد امشب دگر مژده ي وصل فرا رسد....
مژده اي دل که مسيحا نفسي مي آيد که ز انفاس خوشش بوي کسي مي آيد
شايد امشب کسي جواب هل من ناصره ام را پاسخ گويد...او خواهد امد
اما به کدامين شب؟؟ به کدامين شهر؟؟
آهاي اي اهالي اهل دل...آيا کسي خبر از يوسف گمگشته ي ما ندارد؟
آيا کسي ميداند او امشب به کدامين نخلستان غربت پناه مطبرد و امشب جواب
کدامين هل من ناصره اي را ميدهد؟
امشب دلم سخت هواي شهدا مي کند..هواي جبهه...هواي شلمچه...هواي نخلستان
ها ي بي نخل خونين شهر...هواي نخل هاي بي سر... کربلاي جبهه ها يادش بخير
......
امشب دلم سخت هواي تربت بي نشان ميکند...امشب دلم .............


سلام اي نخلستان ها ي بي نخل خونين شهر...
سلام اي نخل هاي بي سر
سلام اي سبک بالان عاشق..
سلام اي جهان آرا.........


گفتم کجا گفتا به خون
گفتم چرا گفتا جنون
گفتم که کي گفتا کنون
گفتم نرو خنديد و رفت

التماس دعاي مخصوص
يا علي

  

نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٦/٤/٥
تگ ها :