بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان تهران در خصوص جنايات اخير اشغالگران در فلوجه‌ي عراق بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين بيانيه ضمن اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم آمده‌ است: محكوم كردن‌هاي شعاري ديگر بس است. حوادث مصيبت‌باري پيكره‌ي جهان اسلام را خونين و مجروح كرده است. نداي ياللمسلمين ملت مظلوم عراق، خون غيرت هر انسان مسلمان و آزاده را به جوش مي‌آورد.
درادمه‌ي اين بيانيه مي‌خوانيم: رفاه‌زدگي، مصلحت‌انديشي عافيت طلبانه‌ي دولت‌هاي اسلامي دستگاه ديپلماسي كشورمان، راه را براي فتح سنگر به سنگر قله‌هاي عزت و شرف امت اسلامي باز كرده است. خواب غفلت، امت اسلامي را چنان فراگرفته است كه ملت‌هاي اروپايي در دفاع از مظلومان و مسلمين گوي سبقت را از ما ربوده‌اند. تنها جرم كودكان و زنان بي‌دفاع فلوجه، موصل، الرمادي، سامرا و بعقوبه، مسلمان بودن آن‌هاست.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده‌ است: ما دانشجويان مسلمان هم‌صدا با پدران و مادران خويش اعلام مي‌داريم؛ وزارت امور خارجه‌ي جمهوري اسلامي ايران حداكثر ظرف 10 روز آينده بايد با اخراج سفير انگلستان، قطع تمامي روابط اقتصادي و سياسي ايران اسلامي را با شريك جرم اصلي جنايات آمريكا و اسرائيل، اعلام نمايد؛ در غير اين صورت مسووليت هر اتفاق بعدي بر عهده‌ي وزارت امور خارجه خواهد بود.
در ادامه‌ي اين بيانيه مي‌خوانيم: به فتواي همه‌ي علماي اسلام هر گونه ياري رساني به دشمنان امت اسلامي حرام قطعي است. نفت خاورميانه خواسته يا ناخواسته شريان حياتي اقتصادي مستكبران شده است، لذا از تمامي كشورهاي اسلامي و در وهله‌ي نخست جمهوري اسلامي ايران انتظار مي‌رود در اين شرايط سرنوشت‌ساز با اتخاذ تصميمي شجاعانه در قطع محدود صدور نفت به غرب، روياي شيرين مستكبران را براي تسلط بر جهان اسلام مشوش نمايند.
در اين بيانيه همچنين آمده‌ است: ما امت مسلمان ايران هم‌پاي برادران مسلمان خود در ديگر بلاد اسلامي تحريم كالاهاي آمريكايي و انگليسي را وظيفه و تكليف شرعي خويش مي‌دانيم، لذا قاطعانه از علما و نخبگان مسلمان مي‌خواهيم راه‌هاي فراگير شدن و رسمي شدن اين تحريم را محقق سازند.
در پايان اين بيانيه تاكيد شده‌است: با عزمي راسخ و جاني آماده‌ي شهادت اعلام مي‌كنيم كه مشتاقانه چشم انتظار صدور حكم جهاد عليه مستكبران حربي از جانب ولي‌امر مسلمين مي‌باشيم.

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱:٢۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۳٠
تگ ها :

 


عيد فطر يكى از دو عيد بزرگ در سنت
اسلامى است كه درباره آن احاديث و
روايات بيشمار وارد شده است.
 Eide Fetr- fa  تکبير نماز عيد

 Eide Fetr- fa  قنوت نماز روز عيد

 Eide Fetr- fa  سرود: 1-2-3

مسلمانان روزه دار  كه ماه رمضان را به روزه دارى به پا داشته و از خوردن و آشاميدن و بسيارى از كارهاى مباح ديگر امتناع ورزيده اند، اكنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستين روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند، اجر و پاداشى كه خود خداوند به آنان وعده داده است.

اميرالمؤمنين على(عليه السلام) در يكى از اعياد فطر خطبه اى خوانده‏ اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بيم داده ‏اند:

 اى مردم! اين روز شما روزى است كه نيكوكاران در آن پاداش مى‏گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مايوس و نااميد مى‏گردند و اين شباهتى زياد به روز قيامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جايگاه نماز عيد شدن به ياد آوريد خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ايستادن در جايگاه نماز به ياد آوريد ايستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذكر شويد بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏ برين، اى بندگان خدا، كمترين چيزى كه به زنان و مردان روزه ‏دار داده مى‏شود اين است كه فرشته‏اى در آخرين روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گويد:

«هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا كه گناهان گذشته‏ تان آمرزيده شد، پس به فكر آينده خويش باشيد كه چگونه بقيه ايام را بگذرانيد.»

عارف وارسته ملكى تبريزى درباره عيد فطر آورده است: «عيد فطر روزى است كه خداوند آن را از ميان ديگر روزها بر گزيده است و ويژه هديه بخشيدن و جايزه دادن به بندگان خويش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در اين روز نزد حضرت او گرد آيند و بر خوان كرم او بنشينند و ادب بندگى بجاى آرند، چشم اميد به درگاه او دوزند و از خطاهاى خويش پوزش خواهند، نيازهاى خويش به نزد او آرند و آرزوهاى خويش از او خواهند ونيز آنان را وعده و مژده داده است كه هر نيازى به او آرند، بر آوره و بيش از آنچه چشم دارند به آنان ببخشند و از مهربانى و بنده‏ نوازى، بخشايش و كارسازى در حق آنان روا دارد كه گمان نيز نمى‏برند.»

روز اول ماه شوال را بدين سبب عيد فطر خوانده ‏اند كه در اين روز، امر امساك و صوم از خوردن و آشاميدن برداشته شده و رخصت داده شد كه مؤمنان در روز افطار كنند و روزه خود را بشكنند فطر و فطر و فطور به معناى خوردن و آشاميدن، ابتداى خوردن و آشاميدن است و نيز گفته شده است كه به معناى آغاز خوردن و آشاميدن است پس از مدتى از نخوردن و نياشاميدن. ابتداى خوردن و آشاميدن را افطار مى‏نامند و از اين رو است كه پس از اتمام روز و هنگامى كه مغرب شرعى در روزهاى ماه رمضان، شروع مى‏شود انسان افطار مى‏كند يعنى اجازه خوردن پس از امساك از خوردن به او داده مى‏شود.

عيد فطر داراى اعمال و عباداتى است كه در روايات معصومين(ع) به آنها پرداخته شده و ادعيه خاصى نيز آمده است.

از سخنان معصومين(ع) چنين مستفاد مى‏شود كه روز عيد فطر، روز گرفتن مزد است. و لذا در اين روز مستحب است كه انسان بسيار دعا كند و به ياد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خير دنيا و آخرت را بطلبد.

و در قنوت نماز عيد مى‏خوانيم:

 «... اسئلك بحق هذا اليوم الذى جعلته للمسلمين عيدا و لمحمد صلى الله عليه و آله ذخرا و شرفا و كرامة و مزيدا ان تصلى على محمد و آل محمد و ان تدخلنى فى كل خير ادخلت فيه محمدا و آل محمد و ان تخرجنى من كل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتك عليه و عليهم اللهم انى اسالك خير ما سئلك عبادك الصالحون و اعوذ بك مما استعاذ منه عبادك المخلصون‏»

بارالها! به حق اين روزى كه آن را براى مسلمانان عيد و براى محمد(ص) ذخيره و شرافت و كرامت و فضيلت قرار دادى از تو مى‏خواهم كه بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خيرى وارد كنى كه محمد و آل محمد را در آن وارد كردى و از هر سوء و بدى خارج سازى كه محمد و آل محمد را خارج ساختى، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو مى‏طلبم آنچه بندگان شايسته ‏ات از تو خواستند و به تو پناه مى‏برم از آنچه بندگان خالصت‏ به تو پناه بردند

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٢۳
تگ ها :

 

 

 

القدس لنا

 

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٢٢
تگ ها :

 

ما عشاقان غير از خدا يارى نداريم  ***  با ياريش حاجت به ديّارى نداريم
با هرچه پيش آيد به عالم شادكاميم  ***  بر دوش جان غير از غمش بارى نداريم
نور رخش تا در دل ما شد پديدار  ***  آئينه ى ياريم و زنگارى نداريم
عالم به چشم ما گلستانى است بى خار  ***  الاّ غمش در پاى دل خارى نداريم
تنها خيالش صبح و شامان مونس ماست  ***  انسى ديگر با يار و اغيارى نداريم
افتاد بارى كار ما با عشق و صد شكر  ***  با هيچ كس زين پس سروكارى نداريم
بر ما فقيران رحمى اى سلطان كه در دل  ***  هيچ آرزو جز فيض ديدارى نداريم
فرياد اگر ياد تو رفت از خاطر ما  ***  ماهى فروزان در شب تارى نداريم
جز ياد رويت اى گل بى خار عالم  ***  ما بلبل زاريم و گلزارى نداريم
ديوانه ى عشقيم و چون بر گردن دل  ***  زنجيرى از گيسوى دلدارى نداريم
در حضرتش بارى الهى جز دعائى  ***  با اشك و آه و ناله ى زارى نداريم

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٢٢
تگ ها :

 

باسمه تعالی

امير مؤمنان ساعات واپسين و وصيت به نور ديدگان......

شما را سفارش مى‏كنم به ترسيدن از خدا ، و اينكه دنيا را مخواهيد هر چند دنيا پى شما آيد ، و دريغ مخوريد بر چيزى از آن كه به دستتان نيايد ، و حق را بگوييد و براى پاداش آن جهان كار كنيد ، و با ستمكار در پيكار باشيد و ستمديده را يار .

شما و همه فرزندانم و كسانم و آن را كه نامه من بدو رسد ، سفارش مى‏كنم به ترس از خدا و آراستن كارها ، و آشتى با يكديگر ، كه من از جدّ شما ( ص ) شنيدم كه مى‏گفت : « آشتى دادن ميان مردمان بهتر است از نماز و روزه ساليان » . خدا را خدا را در باره يتيمان ، آنان را گاه گرسنه و گاه سير مداريد  ، و نزد خود ضايعشان مگذاريد . و خدا را خدا را همسايگان را بپاييد كه سفارش شده پيامبر شمايند ، پيوسته در باره آنان سفارش مى‏فرمود چندانكه گمان برديم براى آنان ارثى معين خواهد نمود . و خدا را خدا را درباره قرآن مبادا ديگرى بر شما پيشى گيرد در رفتار به حكم آن . و خدا را خدا را در باره نماز ، كه نماز ستون دين شماست . و خدا را خدا را در حق خانه پروردگارتان ، آن را خالى مگذاريد چندان كه در اين جهان ماندگاريد ، كه اگر حرمت آن را نگاه نداريد به عذاب خدا گرفتاريد . و خدا را خدا را در باره جهاد در راه خدا به مالهاتان و به جانهاتان و زبانهاتان بر شما باد به يكديگر پيوستن و به هم بخشيدن . مبادا از هم روى بگردانيد ، و پيوند هم را بگسلانيد . امر به معروف و نهى از منكر را وامگذاريد كه بدترين شما حكمرانى شما را بر دست گيرند آنگاه دعا كنيد و از شما نپذيرند . پسران عبد المطلب نبينم در خون مسلمانان فرو رفته‏ايد و دستها را بدان آلوده و گوييد امير مؤمنان را كشته‏اند بدانيد جز كشنده من نبايد كسى به خون من كشته شود .

بنگريد اگر من از اين ضربت او مردم ، او را تنها يك ضربت بزنيد و دست و پا و ديگر اندام او را مبريد كه من از رسول خدا ( ص ) شنيدم مى‏فرمود : « بپرهيزيد از بريدن اندام مرده هر چند سگ ديوانه باشد . »

(نهج البلاغة – نامه 47 – ترجمه دكتر سيد جعفر شهيدي – صفحات 320 و 321 )

سايت اسلامی شيعی رشد

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۱٥
تگ ها :

 

 

1.     مؤمنان كساني هستند كه در امانت خيانت نمي ورزند و به عهد خود وفادار مي مانند.

2.     به عهد خود وفا كنيد كه از عهد سؤال مي شود.

3.     وفاي به عهد نشانه ي مردم متدين است.

4.     كسي كه پايبند به پيمان خود نباشد دين ندارد.

5.     چيزي را كه از وفا كردن به آن عاجزي وعده مكن.

6.     هيچ كس از شخصِ قانع عزيزتر نيست.

7.     قناعت سبب عزّت و بي نيازي از مردم است.

8.     بهترين صدقات اصلاح بين مردم است .

9.     برترين بي نيازي ها قناعت است .

10.           بهترين شما كسي است كه قرض خود را زودتر ادا كند.

11.           شرف و سربلندي مؤمن، در شب زنده داري، و عزت او در بي نيازي از مردم است.

12.           بخيل كسي است كه حتي از سلام كردن بخل ورزد.

13.     با دو كس جدال مكن : با شخص عاقل و بردبار و با شخص نادان و كم عقل. زيرا اولي برتو چيره گردد و دومي تو را مي آزارد.

14.           هركس ثروتي را از راه غير مشروع به دست آورد ، آن ثروت توشه اش به سوي آتش خواهد بود.

15.           اگر شخصي فاسق براي شما خبري آورد ، درباره آن تحقيق نماييد.

16.           قناعت گنجي است كه فاني نمي شود.

17.           كوشش در راه حلال ، جهاد است.

18.           زينت فقرا پاكدامني است .

19.           چون بلا روي آمد ، خود نشان عافيت باشد.

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۱٥
تگ ها :

 

راز محبوبيت علي عليه السلام
 


 

مردم دوستي علي (ع) و علي دوستي مردم، يکديگر را تصديق مي کنند و نشان مي دهند که بزرگ، کسي است که دوستدار نيکي باشد و در راه آن شهيد شود. علي (ع) همان شهيد بزرگوار است.

در ميان انسانها، خوبي هاي بسيار سراغ داريم که مورد توجه و علاقه آنها هستند، هر گاه به خير و نيکي ستمي برسد، در واقع به همه انسانها ستم شده است و هر گاه خير و نيکي مورد تعظيم قرار گيرد همه انسانها مورد تعظيم قرار گرفته اند.

اگر صفحات تاريخ را بررسي کنيد. اين حقيقت مسلم را مي يابيد که در ميان شخصيت هاي بزرگ، کمتر کسي را مي توان يافت که همانند علي بن ابي طالب (ع) مورد علاقه و محبت و تعظيم و تجليل و حمايت انسانها قرار گرفته باشد و حوادث و وقايع زندگي او، اين چنين مورد توجه قرار بگيرد.

اين محبت در دلها موج مي زند و وجدان آدمي را از انحراف حفظ مي کند و در عرصه تابش آن باطل و تبهکاري خوار مي گردد.

چنين محبتي انسان را در پناه حق قرار مي دهد و وجدان او را نگهبان و پاسداري مي کند.

حتي در اين محبت آنچنان خاصيت شگفت انگيزي است که ملوان کشتي را که از بالا و پايين دچارحادثه گشته و مسافرانش غرق شده يا در آستانه غرق شدن هستند و بادهاي مخالف از هر سو او را تهديد مي کند نجات مي دهد.

آري علي (ع) در گذرگاه تاريخ به عنوان امام حق و نيکي همانند کوهي استوار قرار گرفته به گونه اي که حوادث کوبنده و بادهاي سخت آن را متزلزل نمي کند.

آنان که با علي بن ابي طالب(ع) دشمني مي کردند خود گمراه شدند و ديگران را هم گمراه ساختند، سرانجام سربه زير خاک فرو بردند و خاموش شدند و از آنها نام و نشاني جز لعن و نفرين انسانهاي خشمگين باقي نماند.

وجدان پاک انسانها درباره آنها اين طور قضاوت کرد که از بين رفتند و ذليل شدند.

اگر گناه و زشتي و تبهکاري در پيشگاه وجدان انسان ارزش داشته باشد، آنها هم ارزشي دارند.

پسر ابوطالب شعله اي فروزان در دلها و حرارتي نيرو بخش در جانها و منطقي شفابخش درعقلهاست. او را سخني است حکيمانه و اخلاقي است بزرگوارانه، خداوند هرگز آسمان را زمين، و زمين را آسمان نمي کند! تاريخ گواه صحت اين مدعاست.

شخصيت علي (ع) از هر جهت براي مردم شگفت انگيز است. رشته محبت او از هر طرف به قلب هاي ايشان پيوند يافته است. بسيارند کساني که درباره اين گوهر يکتا سخن گفته اند و شگفتي و محبت خود را ابراز داشته اند، همه آنها در يک نقطه تلاقي مي کنند و بر سر يک موضوع اتفاق نظر دارند که علي(ع) نمونه والاي فکر و بيان است.

او شخصيتي است که به نور وجدان روشن مي شود. از همين جهت است که او سزاوار شگفتي و شايسته محبت عميق است.

در ميان مردم هستند کساني که نشان پيامبري بر سينه اسرار آميز علي (ع) مي زنند. اين مساله چندان تعجب آور نيست، زيرا يکي از بارزترين صفات علي (ع) اين است که با مردان بزرگ جهان بشري در يک نقطه تلاقي مي کند.

اين مردان بزرگ نسبت به انسانها سمت پدري دارند، اما نه پدر جسماني که به مساله زناشويي و توليد نسل مربوط مي شود. بلکه پدري آنها نمونه اي از پيوند انسان به انسان و زندگي آنان به يکديگر است.

بنابراين، پدري آنها وسيعتر وعميقتر از پدري نسبي و معمولي است. اين پدران انسانيت برتر و والاتر از آنند که در چارچوب ويژگي هاي قومي يا ملي محصور شوند. تاريخ کوشش کرده است که اين کار را انجام دهد. اما آنها از هر قيد و شرطي آزادند و تاريخ بايد در اين مورد کنار گذاشته شود.

از اين جهت است که مي بينيد علي (ع) در جهان آن روز، همچون پدري روحاني است که بسياري از مردم با همه اختلافاتي که داشتند خود را به او منسوب مي کردند. آنها پناهگاهي مي جستند که مظهر واقعي ارزشهاي انساني باشد. اين پناهگاه کسي غير از علي (ع) نبود. او پدر همه شهيدان است. فرزندان روحاني او با شهادت وي به خويشتن تسليت گفتند.

علي (ع) آن بزرگمردي است که وجدان بشري در برابر تاريکي هاي خود خواهي، از او روشني مي گيرد، همان خود خواهي هايي که زمامداران عصري علي (ع) و اکثر زمامداران تاريخ در آن سقوط کرده اند.

علي (ع) آن بزرگمردي است که وجدان ها و انديشه ها را آنچنان به حرکت در آورد که در جريان خود ديگر به کمکي احتياج پيدا نکرد و زمان و مکاني را در آن تاثيري نبود.

حق جويان و عدالت خواهان در ميان مردم پناهگاهي جز علي (ع) نداشتند.

او پدري مهربان بود که سايه بلند خود را بر سر کساني مي گسترد که احساس مي کردند بيداد گران عدالت را با ستم خود از بين مي برند وعاطفه را با سنگدلي پايمال مي کنند و نيکي را با تبهکاري نابود مي سازند و دولت و سلطنت خود را براساس گناه و ظلم بنيانگذاري کرده اند.

پيروان امام که در ظلمات تاريخ با نور هدايت او گام برمي داشتند چنان دلهايشان از محبت او مالامال بود که زبان و قلم از شرح آن ناتوان است. جانبازي آنان در اين راه به گونه اي است که در تاريخ نمونه آن را نتوان يافت.

"جرج جرداق"

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۱٥
تگ ها :

 

قصه دخترک 7 ساله - پولداران بخوانند

يادداشت 
غلامرضا بني اسدي
اسلام، اسلام، اسلام، اصلا اسلام بعضي‌ها بزرگترين ثلمه است براي اسلام. وقتي شيعه علي از فقر به هزار درد بي‌درمان شخصي و اجتماعي مي‌افتد، بعضي‌ها در خانه‌هاي کاخ‌مانندشان براي علي(ع) عزاداري مي‌کنند، روي مبل‌هاي آنچناني مي‌نشينند و بر سر مي‌زنند. لباس سياه مي‌پوشند، سفره‌هاي آنچناني مي‌اندازند اما به گرسنگي مردم توجه نمي‌کنند. يک معلم به همکار ما از قصه تلخ زندگي دخترکي 7 ساله مي‌گويد که به بهاي 200 هزار تومان از سوي پدر و مادر معتادش به يک افغاني فروخته شده است. آن وقت بعضي‌ها 500 هزار تومان به يک مداح مي‌دهند تا يک شب برايشان روضه علي بخواند،
چند وقت پيش هم در خبرها خواندم، مادري دست دخترک 9 ساله‌اش را گرفته و به خيابان آورده و برايش قيمت 10 هزار تومان تعيين کرده بود،‌همه زندگي دخترک به اندازه يک وعده غذاي معمولي يک نفر درخانه از مابهتران،‌حالم به هم مي‌خورد از مسلماني بعضي‌ها، از سکوت بعضي‌ها، از مداحي بعضي‌ها از گريه‌هاي بعضي‌ها.
امام علي، بدرآوردن خلخال از پاي زن ذمه‌نشين حکومتش را شايسته مرگ براي مرد مي‌داند و حالا خيلي‌ها که ليتر، ليتر براي امام علي اشک مي‌ريزند، بي‌توجه از کنار جنايت‌هايي مي‌گذرند که تقاصش هزار بار مرگ است،‌هزارهزار بار مرگ،‌پريروز يکي از نسل بازماندگان دفاع مقدس با صاحب اين قلم درددل مي‌کرد که موقع افطار، زن و دختري را که منتظر اتوبوس هستند براي رفتن به خانه و يک ربع به افطار مي‌شود و اتوبوس نمي‌آيد، سه جوان با صحنه‌سازي آنها را سوار يک دستگاه پرايد مي‌کنند و به سنگ بري ... مي‌برند و... نمي‌خواهم کسي را متهم کنم، همه ما متهم هستيم،‌ا ما مي‌گويم بايد کاري کرد.
امشب شب شهادت امام علي(ع) است، لابد خيلي از پولدارهاي جامعه هم مجلس خواهند گرفت، خرج‌هاي آنچناني خواهند کرد، اما آيا به فکرشان هم خواهد رسيد که در حاشيه شهر، در روستاهاي نزديک شهر و حتي در خود شهر هم کساني هستند که از «فقر» به «فحشا» افتاده‌اند حرف «فقر و فحشا»ي ده‌نمکي نيست. قصه از آن هم دردناکتر است مخصوصا در ماه رمضان،
امشب شب شهادت امام علي(ع) است و من از خدا مي‌خواهم به حرمت قامت در خون تپيده مولاي مردان عالم، به پولداران ما يادآوري کند که در مال آنها «حقي براي سائل و محروم است» که اگر ادا نکنند روزه و روضه هزار ساله هم چاره کارشان نخواهد کرد. نمي‌خواهم به آن ضرب‌المثل مسيحي استناد کنم که مي‌گويد «اگر بگويي اشتري از سوراخ سوزني گذشت باور مي‌کنم اما اگر بگويي سرمايه‌داري انفاق کرد، نه» مي‌خواهم از برخورداران اين مرز وبوم تقاضا کنم به جاي برپا کردن عزاداري و انداختن سفره‌هاي افطار بيايند و با دستگيري از محرومان جامعه، جلوي گناه را بگيرند، اين هم به صواب نزديکتر است هم به ثواب،
شب شهادت مولاست و دوست‌تر داشتم، شطح‌واره اي مي‌سرودم و به مدد واژه‌ها روضه‌اي مي‌خواندم، اما بي‌قراري واژه‌هاي به خشم آمده از شنيدن اين قصه‌هاي تلخ مرا به سوي فريادگري خواند وحتم دارم مولا علي و خدايش اين را از من خواهند پذيرفت.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۱٥
تگ ها :

 

 

Iranian Member of Parliament Rafat Bayat, (L), from the western city of Zanjan, speaks with Parliament Speaker Gholamali Haddadadel during a debate about Iran's nuclear program in Tehran October 31, 2004. To cries of 'Death to America' and 'God is Greatest' Iran's hard-liner-dominated parliament passed a bill obliging the government to continue efforts to develop a nuclear energy program. Photo by Raheb Homavandi/Reuters passed a bill on Sunday obliging the government to continue efforts to develop a civilian nuclear energy programme.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۸/۱۱
تگ ها :

INTERNATIONAL POLICY

War in Iraq
Iraqi reconstruction
Pre-emption
policy
Afghanistan
Middle East
Authorized war to oust Saddam Hussein regime
Initially opposed U.N. involvement; now warming to idea
Announced new policy of pre-emption in June 2002
More than $1 billion proposed for reconstruction
Co-sponsored "Road map" plan for peace process
Supported the war; later said Bush misled nation
Involve other nations more in Iraqi rebuilding, security
Denounces threat of pre-emption; would seek global consensus
Boost international efforts to secure peace, beat al Qaeda
Improve social, economic, political conditions in region
'Faulty and fabricated rationale' led to quagmire in Iraq
Replace U.S. troops with U.N. force, expedite Iraqi elections
For limiting force, says pre-emption violates international law
Wary of unrest, harm to Afghans, absence of U.S. exit policy
Sympathetic to Palestinians' plight; urges open, balanced dialogue
War in Iraq
Iraqi reconstruction
Pre-emption policy
Afghanistan
Middle East

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٧
تگ ها :

 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين الملل
مسوولان سرويس بازرسي‌هاي انتخاباتي فلوريدا در تلاشند تا هزاران برگه‌ي راي مفقود شده در يكي از بخش‌هاي فلوريدا را پيدا كنند، اين برگه‌ها قرار بود براي افرادي كه امكان حضور در پاي صندوق‌هاي راي در بخش برآورد را ندارند، پست شود. گفته مي‌شود تنها 2000 برگه به مقصد رسيده و بقيه‌ي برگه‌ها گم شده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، اين مساله خاطره‌ي مشكلات راي‌گيري در انتخابات سال 2000 در فلوريدا را در اذهان زنده كرده است.
ژسيلا سالاس، معاون ناظر انتخاباتي براورد مي‌گويد: 60 هزار برگه گم شده است. در اين موقعيت گم شدن اين تعداد برگه غيرقابل قبول است و موضوع توسط مجريان قانون تحت بررسي است.
وي افزود: اين اولين مفقود شدن برگه‌ي راي است؛ مقام‌هاي سرويس‌هاي پست اطمينان داده‌اند كه برگه‌ها از دفتر پست خارج شده و به دفاتر انتخاباتي تحويل داده شده است.
دل آلوارز، بازرس سروس پست آمريكا كه سازمانش مستقل از سرويس پستي فدرال آمريكا عمل مي‌كند، مي‌گويد: هنوز معلوم نيست كه آيا اصلا برگه‌ها به دفاتر پستي رسيده‌اند يا خير.
وي تاكيد مي‌كند: بعيد است كه 58 هزار بسته پستي حاوي برگه‌هاي راي ناپديد شود. ما دنبال اين هستيم كه آيا اين برگه‌ها اصلا تحويل پست داده شده‌اند يا خير.
در دور پيشين انتخابات در ايالت فلوريدا مشكلاتي بر سر برگه‌هاي راي ايجاد شد كه باعث شد تمامي آرا بار ديگر شمارش و در نهايت موضوع به دادگاه ارجاع شود. در نتيجه اعلام نتايج انتخابات مدت‌ها به تاخير افتاد. دادگاه عالي آمريكا شمارش مجدد آرا را مختومه اعلام كرد و با اعلام 537 راي براي بوش، پيروزي وي را در فلوريدا اعلام داشت.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٧
تگ ها :

امار مالی

سلام

اين چند نمودار بدون شرح رو ملاحظه بفرماييد ....

 total money raised

 total money spent

 

owes to creditors

available me money

و تو حديث مفصل بخوان از اين مجمل !!!!!!!!!

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱:٤٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٦
تگ ها :

خبر

سلام

ماه رمضان رو به همه تبريک ميگم ! و می خواستم اعلام کنم که چون ۷ روز مونده به انتخابات تو امريکا هر روز يک بار حداقل مطالبی رو اينجا می نويسم که به درد ديد سياسی دوستان بخوره .....

يا علی

التماس دعا

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٥
تگ ها :

 

و باز دوباره .......

 

حديث قدسی :
من طلبنی، وجدنی
و من وجدنی، عرفنی
و من عرفنی، احبنی
و من احبنی، عشقنی
و من عشقنی، عشقته
و من عشقته، قتلته
و من قتلته، فعلی ديته
و من علی ديته، فانا ديته

****************
خداوند تبارک و تعالی:
آنکس که مرا طلب کند، می‌يابد،
آنکس که مرا يافت، ميشناسد،
آنکس که مرا شناخت، دوستم ميدارد،
آنکس که مرا دوستم داشت، به من عشق می‌ورزد،
آنکس که مرا عشق ورزيد،
من نيز به او عشق می‌ورزم،
آنکس که به او عشق ورزيدم، ميکشم او را،
آنکس را که من بکشم، خونبهايش بر من واجب است،
آنکس که خونبهايش بر من واجب است،
پس من خونبهايش هستم.
*********
آنکس که تو را شناخت، جان را چه کند
فرزند و عيال و خانمان را چه کند
ديوانه کنی، هر دو جهانش بخشی
ديوانه تو، هر دو جهان را چه کند

 


 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۸/٢
تگ ها :