Play

Download

نجف ( دروازه آسمان )

Play

Download

خانه علي

Play

Download

مسجد کوفه

Play

Download

مسجد کوفه

Play

Download

وادي السلام ( قبرستان عمومي شهر نجف )

Play

Download

مرقد ميثم تمار

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 1

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 2

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 3

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 4

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 5

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 6

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 7

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 8

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 9

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 10

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 11

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 12

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 13

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 14

Play

Download

سخنراني فاطمي نيا 15

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٧
تگ ها :

شب قدر 21 ماه مبارک رمضان- شهادت مولای متقيان حضرت علی عليه السلام

1

دعای جوشن کبير (20 آيه اول)

2

دعای جوشن کبير (20 آيه دوم)

3

دعای جوشن کبير (20 آيه سوم)

4

دعای جوشن کبير (20 آيه چهارم)
5 دعای جوشن کبير (20 آيه پنجم)

 

1

سخنرانی حجت الاسلام صديقی

2

سخنرانی حجت الاسلام صديقی

3

سخنرانی حجت الاسلام صديقی

4

سخنرانی حجت الاسلام صديقی

 

1

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
10 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
11 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٤
تگ ها :

رمضان ؛ ماه خودسازى

قال علی (ع) : اِقرَءِ القُرآنَ ما نَهاکَ فاَذِا لَم ينهَکَ فَلَستَ تَقرَؤُهُ

(اگر قرائت قرآن ترا از کار بد منع مي کند، آن را بخوان ولي اگر ترا از کار بد وانمي دارد به حقيقت قرآن نمي خواني).

 

                                                      ترتيل جزء بيستم قرآن مجيد

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٤
تگ ها :

شب قدر 19 ماه مبارک رمضان- ضربت خوردن مولای متقيان حضرت علی عليه السلام

 

1

دعای جوشن کبير (20 آيه اول)

2

دعای جوشن کبير (20 آيه دوم)

3

دعای جوشن کبير (20 آيه سوم)

4

دعای جوشن کبير (20 آيه چهارم)
5 دعای جوشن کبير (20 آيه پنجم)

 

1

سخنرانی حجت الاسلام علوی

2

سخنرانی حجت الاسلام علوی

3

سخنرانی حجت الاسلام علوی

4

سخنرانی حجت الاسلام علوی

 

1

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
10 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
11 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
12 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
13 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
14 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
15 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
16 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
17 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
18 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

برنامه ها به تدریج از ساعت 22 به وقت تهران بر روی سایت قرار می گیرند.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:٤٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢۳
تگ ها :

شب 18 ماه مبارک رمضان

1

سخنرانی حجت الاسلام علوی

2

سخنرانی حجت الاسلام علوی

3

سخنرانی حجت الاسلام علوی

4

سخنرانی حجت الاسلام علوی

 

1

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی
10 مناجات توسط برادر ارجمند حاج محمود کریمی

 

برنامه ها به تدریج از ساعت 22 به وقت تهران بر روی سایت قرار می گیرند.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٢
تگ ها :

دعا

دعای افتتاح

دعای جوشن كبیر 

دعای ابوحمزه ثمالی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٢
تگ ها :

كعبه ايي به نام شب قدر

 


شبانگاهان كه خورشيد رخ در نقاب غروب مي كشد و تاريكي دامن  مي گسترد، مرگ رنگ فرا مي رسد، رنگ ها كه درروز تمام چشم  راپر مي كردند وديدن وراي آن را مانع مي شدند، با رفتن خورشيد ، رخت بربسته ، ديدن بي واسطه را ارزاني مي دارند. رنگ ها خود پوشاننده حقايقند . ولي تاريكي درغياب رنگ ، اسرار را هويدا مي سازد البته نه براي همگان كه براي خاصان. شب قدر كه شاه شب همه ايام است رستن از تمام رنگ ها و وابستگي ها و پيو ستن به حقيقت و بي رنگي است. " شب است خلوت توحيد وروز شرك وعدد "

به ياد آوريم آياتي از قرآن كريم را كه پيامبر را به تهجد و بيداري در شب فرا مي خواند.

" يا ايها المزمل ، قم الليل الا قليلا نصفه اوانقص منه قليلا ( قرآن كريم مزمل آيات 1 الي 3)

اي رسولي كه در جامه خفته ايي، هان شب را به نماز وطاعت خدا بر خيز مگركمي، كه نصف يا چيزي كمتراز نصف باشد (به استراحت بپرداز) "

اين چه شگفتي است دربيداري شب كه خداوند ، حيببش را با دستور موكد ومستقيم بدان رهنمون مي سازد؟

" بدانك آب حيات اندرون تاريكيست              چه ماهيي كه ره آب بسته ايي برخود؟...

درون كعبه شب يك نماز صد باشد                            زبهر خواب ندارد كسي چنين معبد"1

اگر يك شب عادي ( غير از شب قدر) يك نمازرا در كعبه خود صد نمازكند، شب قدر كه از هزار ماه بهتر است چگونه است؟ در نظر داشته باشيم كه توصيفات خداوند با توصيفات آميخته با اغراق و تعارف ما بس متفاوت است. خداوند در قرآن كريم فرموده : "ليله القدر خير من الف شهر "( قدر،3) و پيش از آن متذكر شده است " وما ادرئك ما ليله القدر " (قدر،2)

ما را بر عظمت و شناسايي آن راهي نيست ، تنها مي توان درزير باران رحمت "ليله القدر" ايستاد تا برما ببارد و جانهايمان را از آب زلال خود شست وشو دهد و پاك سازد.

" انزل من السماء مآء فسالت اوديه بقدرها ( خداوند آبي را از آسمان نازل كرد، پس جوي ها هر كدام به تناسب ظرفيت خود آب گرفته به حركت در آمدند( رعد،17) ... برحسب معناي باطن، مراد از باران هر رحمتي است كه از جانب خدا بر انسان فرود مي آيد ودر شريان هاي جانش قرار گرفته او را به حركتي هماهنگ با هستي درمي آورد ... )2

از سوي ائمه اطهار و بزرگان دين شب زنده داري و احياء ليالي قدر بسيار سفارش شده است، آيا در اين شب ماهستيم كه بيداريم يا اين شب قدر است كه ما را بيدارنگه مي دارد؟ آيا دراين شب جسم بيدار، ما را به مقصود مي رساند يا آنكه بيداري جان بايد تا راه نمايان گردد؟

چشم سر را بايد بيدار داشت تا چشم جان بيداري و بينايي يابد ، دل از بندها برهد و پرده ها از ديده گان فرو افتد . آيا درتمام ليالي قدري كه ما سپري كرده ايم اين فرآيند ، اين بينايي برما حاصل شده است؟ و ما چه زيانكاريم اگر از شب قدر تنها بيداري چشم نصيبمان شود و راهي به وراي آن ، بر اقليم جان نيابيم.

مخسب اي يار مهمان دارامشب                      كه تو روحي و ما بيمار امشب

برون كن خواب را ازچشم اسرار                   كه تا پيدا شود ،اسرار امشب

اگرتو مشتريي ، گرد مه گرد                        به گرد گنبد دوار امشب...

ترا حق داد صيقل تا زدايي                           زهجرازرق زنگار امشب...

زهي كرو فرو اقبال بيدار                            كه حق بيدار و ما بيدارامشب

اگرچشمم بخسبد تا سحر گه                          زچشم خود شوم بيزار امشب" 3

مي گويند دراين شب قرآن از لوح محفوظ بربيت المعمور نازل شده است  و پس از آن بر قلب پيامبر، مي گويند دراين شب سرنوشت تمام جهانيان بر قطب عالم امكان عرضه مي شود، مي گويند دراين شب فرشتگان نازل مي شوند و بر گرد امام عصر طواف مي كنند ، مي گويند دراين شب فرشتگان از كنار هيچ مومني عبور نمي كنند جزآنكه برا و سلام كنند ، مي گويند دراين شب سكينه و آرامش برتمام كائنات حكمفرماست ، مي گويند از شب تا به سحر، نعم والطاف خداوند است كه بربندگانش نازل مي شود...

و با اين همه ما از شب قدر چه مي دانيم كه چه بزرگ است ؟ خطاب " ما ادرئك " ماهستيم نه رسول الله كه او شهر علم است ، ولي بي گمان راه دانستن مسدود نيست .

اي خداجان را پذيرا كن ز رزق پاك خويش

بي ترديد ، دانستن ، فهميدن ، ايمان آوردن و چشم جان گشودن و دل صافي يافتن ، رزق هاي پاك خداوندند. اميد كه در شبي چنين بزرگ ازاين نعم بي بهره نمانيم.

1- كليات ديوان شمس. كاسبي ، عزيزالله ص 380

2- طالقاني ، سيد هدايت الله  بركرانه ... ص 157

3- ديوان شمس كاسبي ،عزيرالله ص

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٥٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٢
تگ ها :

توجه

فيلمهايي از نجف اشرف روز شنبه فعال خواهد شد.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٢
تگ ها :

مراسم قرآن سرگرفتن

                

 
 

Play

Download

طاهري

مراسم قرآن سرگرفتن

Play

Download

طاهري

مراسم قرآن سر گرفتن 80

Play

Download

هلالي

مراسم شب احياء 21 (1)

Play

Download

هلالي

مراسم شب احياء 21 (2)

Play

Download

هلالي

مراسم شب احياء 21 (3)

Play

Download

عليرضا هلالي

مراسم شب احياء 19 (1)

Play

Download

عليرضا هلالي

مراسم شب احياء 19 (2)

Play

Download

هلالي

مراسم شب احياء 19

Play

Download

طاهري

آقاي مظلوم علي مولا

Play

Download

طاهري

آي مردم

Play

Download

هلالي

بابا جان

Play

Download

طاهري

چه مي شود

Play

Download

طاهري

الهي العف

Play

Download

طاهري

حق حيدر خوب ادا شد

Play

Download

طاهري

حيدر بابا

Play

Download

طاهري

حيدر

Play

Download

اصفهاني

ماه غريبستان

Play

Download

هلالي

من به قربان وحودت

Play

Download

طاهري

رخ بنما

Play

Download

هلالي

شير خدا

Play

Download

طاهري

يا علي مولا

Play

Download

هلالي

يا اميرالمومنين

Play

Download

اصفهاني

يا علي

Play

Download

طاهري

زين كوتاهي عمران

Play

Download

طاهري

حيدر بابا

Play

Download

حاج منصور ارضي

مراسم شب احياء (19) 1 مسجد ارك

Play

Download

حاج منصور ارضي

مراسم شب احياء (19) 2 مسجد ارك

Play

Download

حاج منصور ارضي

مراسم شب احياء (19) 3 مسجد ارك

Play

Download

حاج منصور ارضي

مراسم شب احياء (19) 4 مسجد ارك

Play

Download

حاج منصور ارضي

مراسم شب احياء (19) 5 مسجد ارك

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٢
تگ ها :

نجوا با مولا

 

اي كسي كه روزه دار واقعي اين ماه هستي . اي كسي كه رحمت خدا به ما به خاطر وجود مبارك توست . اي يوسف گم گشته فاطمه (س) ، ماه رمضان ديگري آمد و تو نيامدي . در اين ماه دل خوش دارم كه برخي اعمالم ، مثل اعمال شماست.

اي عزيز دل، در سحرگاهان ، وقتي به عبادت و نيايش مشغول مي شوم، با خود مي گويم كه امامم نيز اكنون در حال نيايش است. راستي آقاجان در قنوت نماز شبهايت نام مرا نيز ياد نما تا به آبروي تو ، خدا نظري به من خسته دل نمايد.

هنگام غروب كه دعاي دل انگيز " ربنا" فضا را عطرآگين مي كند ، بغض گلويم را مي فشارد كه آقايم اكنون كجاست ؟ كجا بر سر سفره افطار نشسته است ؟ با چه چيز افطار مي كند؟ وقتي نداي ملكوتي اذان بلند مي شود ، به سر سجاده نياز مي نشينيم تا براي لحظاتي كوتاه هم كه شده ، مثل شما باشم . آه كه چقدر دلم مي خواهد ، هنگام نماز  به شما اقتدا نمايم و پس از آن با طعامي از دست مباركتان ، افطار نمايم .

اماما! همه آرزويم ديدن روي شما و درك وجود شماست . اما چه كنم كه هنوز لايق اين نعمت الهي نشده ام . هنوز چشمانم براي ديدن رخ دلربايت پاك نشده ، هنوز قلبم و وجودم از ناپاكيها ، تزكيه نگرديده است .

مهدي جان ! كرمي كن تا در اين ماه به درجه اي از خودسازي برسم تا در عيد فطر پاداش روزه داريم ، ديدار روي ماهت باشد و اينكه بر لبانت لبخندي از سر رضايت و خشنودي از اعمال  من نقش بندد.

اي جان دل ! مرا رها نكن كه به هدايتت محتاج و نيازمندم . آقا تو فرزند آن بزرگواراني هستي كه سوره هل اتي در وصفشان نازل گرديد ، پس اين گدا را نااميد از در خانه ات مران كه محتاج دعا و عنايتت است.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٢٠
تگ ها :

نامه استاد به شاگرد

فرزند عزيزم ، سلام عليكم،

اي نسخه ي اسرار الاهي كه تويي                              وي آينه ي جمال شاهي كه تويي

بيرون زتو نيست آن چه درعالم هست                         از خود بطلب هر آن چه خواهي كه تويي

آري :

دواوك فيك و ما تشعر                                          و دواك منك و ما تنظر

(  دواي تو در وجود توست و نمي داني و درد تو از خود توست و نمي بيني.)         

اگر خداوند عالم لطف بفرمايد و معناي اين شعر مولا عليه السلام را درك كنيم ، اولين قدم براي حل همه مشكلات است ؛ زيرا اگر به دانسته هاي خودمان عمل كنيم – با هر قدمي كه بر داريم – پيش پاي ما روشن مي شود و مي توانيم قدم بعدي را هم برداريم و اگر فهميديم و عمل نكرديم ، مثل آن است كه فانوسي در دست داشته باشيم و حركت نكنيم ؛ دراين صورت ، امكان ندارد به مقصد برسيم ." مَن عَمِل بِما عَلم ورثه الله عِلم مالم يعلم " ( هر كس به آن چه مي داند عمل كند، خداي متعال او را به آن چه نمي داند هم آگاه مي سازد .)

دراين راه ، كلي گويي فايده ندارد؛ همان طور كه اگر هزار سال به خود مي گفتي : بايد ليسانس داشته باشم، بدون سال ها زحمت و مطالعه فايده نداشت. در معنويات هم همين طور است.

دستوري را كه از امروز بايد شروع كني تا بعد از يك ماه آثار معنويش را مشاهده نمايي ، خواب اول شب است. فعلاً قبول كن تا به نتيجه برسي . راهش اين است كه ظهر غذا را سبك بخوري تا پيش از غروب آفتاب گرسنه شوي و بعد از نماز عشا بخوابي و اگر به واسطه خلاف عادت خوابت نبرد، به حالت استراحت در بستر با آرامش بمان تا خوابت ببرد.

مرحوم آقاي دكتر كوثري مي گفت :" الدراز نصف الخواب !" اين جمله شوخي است ؛ ولي حقيقتي را در بردارد. پس از مدتي از لذت سحرخيزي بهره مند خواهي شد.

مرا دراين ظلمات آن كه رهنمايي كرد                          دعاي نيمه شبي بود و گريه ي سحري

 

چنين شنيدم كه هر كه شب ها نظر زفيض سحر نبندد                  ملك زكارش گره گشايد فلك به كينش كمر نبندد

بدون خواب اول شب، نمي توان سحرخيزي داشت.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٠٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/۱٢
تگ ها :

 

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين وصلى الله على محمد وآله الطاهرين واللعن على اعدائهم اجمعين.
خداوند توتفيق بدهد به اينكه هرچه مىدانيم عمل نمائيم . اگر عمل كرديم به آنچه كه مىدانيم وزيرپا نگذاشتيم وچشممان را نپوشانديم [كار درست مى شود] ، ولى اگر چشم را پوشانديم و[مثلا] دست روى چشم بگذاريم ، قسم مىخوريم كه الآن روز را نمى بينيم !.. راست هم هست ، دروغ نيست . تا كسى دستش را جلوى چشمش گذاشته روز وشب را نمىبيند .هيچ چيز ديگر را هم نمىبيند . عمل نكردن به معلومات هم همين طور است .

( من عمل بما علم أورثه الله علم ما لا يعلم ) ، هركسى به معلوماتش عمل كند ، خداوند مجهولاتش را معلومات مىكند به همان دليلى كه همين معلوماتى را كه فعلا دارد ، در زمان صباوت وطفوليت نداشت . همين معلومات را خداوند به تدريج به او ياد داد . پس به طور حتم اگر كسى معلوماتش را زير پاى خودش نگذاشت ، بگو برو راحت باش ، ديگر خاطرت جمع باشد . سر وقتش به آنچه كه محتاجى عالم مىشوى . بلكه از اين هم بالاتر در روايت هست : ( من عمل بما علم كفى ما لم يعلم ) ديگر به او مىگويد موقوف ، اى كسى كه عمل مىكنى به معلومات ، در فكر چيز ديگر نشو، بقيه امور با آنهاست . همانهائى كه همين مقدار را به شما اعلام كرده اند ، زيادى بر اين مقدار را هم آنها اعلام مىكنند . تو ديگر در فكر نباش ، يعنى غصه اش را نخور.

تا به حال كسى هست كه بگويد من تا به حال پاى وعظ هيچ واعظى ننشسته ام ، از هيچ ناصحى چيزى نشنيده ام ، دروغ مىگويد ،بلى دروغ است اين مطلب. خوب شنيدى ، آيا عمل كردى يا نكردى ، اگرعمل كرده بودى حالا روشن بودى ، چرا ؟ به جهت اينكه خودشان با همان عمل كردن شما ، مجهولات را برشما اعلام مىكنند ، خاطرتان جمع باشد.

اما اگر عمل نكردى ومىخواهى همش بشنوى وبشنوى ، وبشنوى ، كى عمل مىكنى؟ بعد از اينكه پرده برداشته شد آن وقت مىخواهى عمل بكنى ، پس بايد بدانيم اگر نصايح را زير پا گذاشتيم ، نصيحت حالا وموعظه حالا را هم زير پا مىگذاريم . واگر زير پا گذاشتيم ، خاطر جمع باشيم خبرى نيست چرا ؟ چون براى بازى كه ياد نمىدهند !! براى اينكه بنويسى وبگذارى كنار، ياد نمىدهند. مثل اينكه نسخه از طبيب گرفتيم ، گذاشتيم توى جيب بغل. ديگر كار نداريم براى اينكه توى جيب بغل ما باشد نسخه از طبيب گرفتيم چه قدر خرج كرديم پول داديم وتا نسخه گرفتيم ، نه بايد عمل كنى .
اگر عمل كرديم ديگر روشنيم آن سؤالها وآن درسها با كارمان هيچ منافاتى ندارد ، مثل اينكه بخواهيم دواى اين مرض را با ورق زدن كتاب پيدا بكنيم .
پس قهرابايد بدانيم كه خودمان استاد خودمانيم ، معلوماتمان را بيابيم نگاه كنيم ، مبادا زير پا مانده باشد .

محال است كه عبوديت باشد ، ترك معصيت باشد ، با اين فرض ، انسان بيچاره باشد ونداند چه بكند چه نكند ، محال است . {ما خلقت الجن والانس إلا ليعبدون} براى اينكه عبوديت ترك معصيت است در اعتقاد ودر عمل . پس اگر كسى گفت : نمى دانم ، متوقفم. چون از كارها خيلى كرده ، معلومات را گذاشته زير پا ومىگويد : نمى دانم .
آيا كسى هست به من صدقه بدهد ؟.. راهنمايى بكند بابا اين همه راهنماييها كه شد ... حساب كردى.
پس قهرا ( كونوا دعاة إلى الله بغير السنتكم ) با عملتان دعوت به سوى خدا بكنيد ، نه با زبانى كه آيا عمل بكنى يا نكنى .
خود آن كسى كه مىگويد ، معلوم نيست عمل بكند يا نكند فضلا از آن كسى كه مىشنود . به آن كسانى كه اعتقاد داريد ، به عملشان نگاه كنيد ، از عملشان سر مشق بگيريد .
همين دعوت است ، با كسى نشست وبرخاست بكنيد كه همين كه او را ديديد ، به ياد خدا بيفتيد ، به ياد طاعت خدا بيفتيد ، نه با كسانى كه در فكر معاصى هستند وانسان را از ياد خدا باز مىدارند .

پس بدانيد گير، سر خودمان است والا كار ما درست است ، بلكه انسان متأمل ، انسان عاقل ، بد كارها را مىفهمد. نگاه مىكند امروز، فردا ،پس فردا ، چطور شكست مىخورند وهلاك مىشوند ، پس معلوم مىشود بدى ، هلاكت مىآورد .

از بى ادبها هم آدم مىتواند ادب را ياد بگيرد ، فضلا از با ادبها. پس انسانها دو قسممت مىشوند : متيقن وغير متيقن.
يقين دار مىرود تا به آخر به سوى يقين به شرط اينكه پايش را از يقينات ، از گليم يقينات ، زيادتر دراز نكند ويقينيات را غير يقين نداند . با يقين راه برود ، با غير يقين توقف كند تا به يقين تبديل شود واحتياط بكند تا يقين بشود.
پس قهرا اشكال در كارهاى ما زياد است از جمله همين است كه ما با اينكه يقين داريم بى يقينيم ، بايقينيم اما چنان يقين را كالعدمش كرده ايم كه گويى يقينى نداريم والا اگر با يقين معامله يقين مىكرديم ، بالايقين معامله يقين مىكرديم ، راحت بوديم . ولو يقين داشتيم به اينكه شهيد مىشويم نه مگر شهيد شدن چى است ؟ شهيد شدن شكست خوردن است ؟ نه سيد الشهداء (ع) شكست نخورد ، غالب شد ، حالا هم غالب است پيش اهل بصيرت .
يك زمانى هم خواهد آمد كه نوع مردم ، يقين پيدا خواهند كرد كه چه راه خلافى بود ما رفتيم ، راه بدى بود ما رفتيم . هفتاد وچند سال با شيوعيت زندگى كردند بر ضد دين تبليغات كردند كارها [كردند] ، كشتند هر كه را كه با خودشان مىگفتند مخالف است ، بعد فهميدند نه بابا آخرش چاه هلاكت است ، آخرش هيچى است.

ا
ين درندگى وتوحش از اين است كه از همان روز اول خدا را فراموش كردند . خاطرتان جمع باشد ، اينهاى ديگر هم ، اينهاى ديگرى كه حالا هستند با آن همه تشخصاتى كه دارند ، آخرش پشيمان مىشوند اما يك روزى كه پشيمانى هم شايد به حالشان فايده ندارد.
آخرش محال است اين خانه هاى كاغذى بقا، دوام وثبات داشته باشد . با اين بادها، با اين بادهاى مخالف ، محال است اينها بقاء داشته باشند .
همين بقايشان را كه مىبينيد چيست ، درنده ها هم اين بقا را دارند . شب وروز مشغول فكر در اين هستند كه طرف را چه جورى هلاك بكنند . به دين كسى هم كار ندارند ، مگر آن مقدارى كه مقدمه رياست خودشان وتوسعه ملك خودشان است مقدميت دارد لفظ دين . اگر دين را بتوانند يك جورى بكنند كه موافق با مقاصد سياسى خودشان باشد همه شان متدين مىشوند ، همه شان مىروند تو كنيسه ، همه شان مىروند عبادت مىكنند . بله خيلى خيلى متعبد مىشوند و فلان متعبدين را با خودشان قرار مىدهند .

مقصود ، خاطرتان جمع باشد يقين داشته باشيد ، آن فردا را سلمان مىديد ، چون يقين داشت ولذا گفت به اينكه سيد شباب اهل الجنة را كه حالا ببينيد سالهاى بعد اين قضيه واقع خواهد شد گر ديديد خوشحاليتان بيشتر است – همين را مىگويند سيد الشهداء به ياد زهير آورد كه ازجنگى برگشته بود خوشحال – غنائمشان زياد شده بود ، فرمود اگر ديديد ، اگر ادراك كرديد سيد شباب اهل الجنة ( لكنتم اشد فرحا ).
مقصود ، افراد روى زمين دو قسمند : متيقن وغير متيقن. متيقن سر افراز است وخدا مىداند چه مقام عالى دارد . آيا هنوز آن مقام براى سلمان باقى است يا بالاتر رفته ؟..
همچنين مقداد ، أبوذر، عمار وامثال اينها. آنهايى كه هى روز به روز آمدند.
در فكر قول ومقال نباشيم ، در فكر عمل باشيم. اگردر فكر عمل به معلومات باشيم ديگر خاطر جمع باشيم به اين كه شكست نخواهيم خورد روز به روز روشن تر مىشويم .

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٢٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٧
تگ ها :

سلام

محسن  رفت ......

به خوبی و خوشی .....

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٤:٥٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/٥
تگ ها :

ويژه نامه سفر مارکوپولو م ح س ن

سلام

 

اينجا هنوز هم جمعه است .....


بخشيد !!!! اينجا چه خبره !!!بابا اينها چيه!!  خوب صبر كنين بگم .....

 عجيبه عالم امكان ؛بدبختي كون ومكان ؛ غربتيه تنها ؛يار قديمي بچه هاي هيات مهدي جان ؛پا منبري بي وفاي حاج منصور؛ خسيسه اصفهاني ؛ مهمان عزيز و پر روي خونه خودمان ؛ موبايل به دست مزدور كانزاس ؛ كنفلكس خور بدون شير ؛ م ح س ن --- داره ميره, كجا؟

خوب معلومه پي زندگيش ....

داره ميره ايران ......

 

               

                                                          بدون شرح !

ابوذر مشکوک به پريدن ...... 

حميد داره بال بال ميزنه .......

 محمد هم که پرواز کرد ......


محسن 800 هم که پر پر .........

ميثم, بشين بابا كجا,نپر

 

من فكر كنم ميدونم چي شده ...

اين محسن ساندويچ مغز خورده ,  فكر كنم بجاي گوسفند يا گاو مغز اون يكي ديگه رو بهش دادن خورده ....

الان هم داره با دمبش گردو ميشكنه الان رفته يک جا مهمونی داره شام می خوره ..... کفتت بشه ...

از فردا هم  تو فرودگاه لحاف دشك پهن ميخواهد بکنه....

بابابليط يكشنبه است الان رفتي چيكار !!!

الهی که بری و بر نگردی......

مادرش من ميدونم چه حالی داره ......خوشحال فقط منتظرن اين بره .....

تنبل که هست .... @@#%!! ..... ميخوان اينجا باشه که چی !!!

 

خوب حالا همه دست به دعا برداشته و   م ح س ن  رو دعا کنيم .....

همه بلند بعد من امين بگيد ...

خدايا !  محسن را هر چه سريعتر به ايران برسان .....

خدايا !  محسن را زبانی گويا بده که پدر راضی کن باشه .....

خدايا !  محسن را  به منزل مقصوده برسان ........

خدايا ! صبری بر ما بده که اين ۳ روز  را هم تحمل کنيم ......

 

يا حق ......

 

وبلاگ بعد از پرواز م ح س ن به حالت اول بر ميگردد.

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۸/۳
تگ ها :