بسم رب النور

سنجد: نماد سنجيده اقدام کردن است ؛ قرار دادن سنجد در سفره گرايش به عقل است!

سيب: نماد صحت  سلامت فرد و جامعه است!

سبزی: نشانه خوش اخلاقی و خرمی و شادابی است!

سمنو: علامت قدرت است، آدمی در کشاکش زندگی خود و مبارزه با طبيعت بايد نيرومند و قوی باشد!

سير: نشانه دست نگه داشتن از تجاوز به حقوق ديگران است و پای از گليم خود بيرون نکشيدن ! سير نماد و نشانه مناعت طبع است!

سرکه: پذيرش نا ملايمات و نماد رضا و تسليم است!

 سماق : سنبل صبر و بردباری و مبارزه برای خواسته و آرزوهاست!

علت اينکه همه اجزای هفت سين ريشه گياهی دارند، اين است که انسان از خاک است و بدان باز ميگردد !

پس از گستردن سفره آينه و قرآن و ظرفی آب ميان آن قرار ميدهند!

¤ ¤ ¤

اعضای خانواده همه در کنار هم جمعند و هر يک در تکاپوی انجام کاری!

دقايقی تا تحويل سال نو مانده....

همه خانواده جمعند!

پدربزرگ قرآن را بر ميداره و شروع به خواندن ميکنه!

۱ دقيقه تا تحويل سال مونده...

همه در دلشون ميشمارند و  در فکر سالی هستند که چقدر با سرعت گذشت!

۱۰....۹...۸....۷....۶....۵.....۴....۳....۲...۱.

همه توجه ها به تلويزيون ها جلب ميشه....

تحويل سال ..۱۳!

پدر بزرگ چند آيه ديگه از قرآن را ميخونه بعد از آن از لای قرآن چند تا اسکناس بر ميداره...برق شادی توی چشم های نوه و بچه ها ميپيچه...واقعا چه لذتی داره عيدی گرفتن از دست پدر بزرگ!

همه از لحظات تحويل هر سال که ميگذره خاطراتی دارند!

آن لحظه براشون شيرينه!

ولی آن لحظه هم لحظه ای هست مثل تمام لحظه های ديگه...دقيقه ای مثل دقيقه های ديگه...روزی مثل روزهای ديگه که بيخيال از کنارشون رد ميشيم و هيچ اهميتی نميديم!

تا حالا شده وقت نوروز فکر کنيم اين نوروز با ساله قبل چه فرقی کرديم؟

شايد فقط يکخورده جسمآ بزرگ شده باشيم ولی رفتارمون هم بزرگ شده يا هنوز همونطور بچه گونه است؟...ای کاش به جای اينکه خانه هايمان را خونه تکانی کنيم کمی هم دلمون را پاک ميکرديم...! ای کاش کمی احساس پشيمونی ميکرديم از اينهمه گناهی که در يکسال کرديم!..ای کاش به خودمون ميومديم!ای کاش...

چند ساله که نوروز برامون مثل قبل نيست!

حــــال و هـــــــوای عيد نـــــداره!

دلمون هنوز از روزه عاشورا خونه!

حال و هوای غم هنوز توی قلبمونه!

ولی فکر ميکنم اگه عشق حسين(ع) تو قلبمون باشه،اگه دلهامون حسينی باشه، اونوقته که دلهامون شاده!

ولی امسال نوروز...عيد تمام عاشقان حسين(ع) عزايی است در غم رفتنش!

امسال در ايران سال جديد در حالی شروع ميشه که بر در و ديوار شهر هنوز پارچه های سياه آويزانه!

هنوز صدای حسين حسين در گوشمان هست!

دلمان نميخواهد با شيرينی عيد کاممان را شيرين کنيم!

چشم هايمان همراه با چشمان مهدی فاطمه(عج) گريان خواهد بود و ما به حرمت سيد و سالار شهيدان و صاحب زمان(عج) شادی عيد ار بر خود حرام ميکنيم!

¤ ¤ ¤

اميد که سال جديد را با ياد خدا شروع کنيم و بتوانيم هر قدم را که بر ميداريم برای او باشد!

دلم نميخواد از لغت تبريک استفاده کنيم!..چون ترجيح ميدم تا وقتی که عزادار حسين(ع) هستيم از اين لغت که در شادی ها استفاده ميشه، استفاده نکنم!

پس اميدوارم سال جديد سالی سرشار از موفقيت و پيروزی و همراه با سلامتی برايتان باشد! و اميدوارم آسمان دلتون همواره آبی و دلهاتون سبز باشه!

 * * *

من را از دعای خيرتون فراموش نکنيد!

 

الـــهم عجــــل لــــوليک الــــفرج!

 http://www.kansas.persianblog.ir

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٩
تگ ها :

يكشنبه دوم فروردين 83 درمشهد - لحظه شماري براي ديدار با رهبر معظم انقلاب

شروع مراسم ساعت 16 روز يكشنبه دوم فروردين در صحن جامع رضوي و سخنراني مقام معظم رهبري در ساعت 17 خواهد بود.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٩
تگ ها :

 

اين اقای ابطحی باز فکر کنم داره شيطونی ميکنه ٫ فکر کنم داره عکس ميگيره واسه

اينجا :  www.webnevesht.com

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

رسول خدا ( ص) لذت خود از نماز را اين گونه توصيف می‌فرمايند:

« جعل الله جل ثناؤه قرة عيني في الصلاة، و حبّب إلی الصلاة كما حبّب إلی الجائع الطعام، و إلی الظمآن الماء، و إنّ الجائع إذا أكل شبع، و إنّ الظمآن إذا شرب روي، و أنا لا أشبع من الصلاة؛
خداوند- جل ثناؤه- نور ديده مرا در نماز قرارداد و نماز را محبوب من گردانيد، همچنان كه غذا را محبوب گرسنه و آب را محبوب تشنه ( با اين تفاوت كه ) گرسنه هر گاه غذا بخورد سير می‌شود و تشنه هر گاه آب بنوشد سيراب میشود، اما من از نماز سير نمی‌شوم. »

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

 رب أذخلني مدخل صدق و إخرجني مخرج صدق و اجعل لي من لدنك سلطنا نصيرا- سوره اسراء آیه 80

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۳۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

 اگر موفق به درك حضور حضرتش شديد، سلام مرا به او برسانيد

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

« قيمت تو به اندازه خواست توست، اگر خدا را بخواهی قيمت تو بی نهايت است واگر دنيا رابخواهی قيمت تو همان است كه خواسته‌ای.»

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

« اگر كسی برای خدا كار كند چشم و گوش قلب او باز می‌شود. »

رسول خدا (ص) روایت شده که ایشان می‌فرمايند:

« ما من عبد إلا و في وجهه عينان يبصر بهما أمر الدنيا، و عينان في قلبه يبصر بهما أمر الآخره، فإذا أراد الله بعبد خيرا فتح عينيه اللتين في قلبه، فأبصر بهما ما وعده بالغيب، فآمن بالغيب علي الغيب؛
هيچ بنده‌ای نيست جز اين كه دوچشم در صورت اوست كه با آن ها امور دنيا را می بيند و دو چشم در دلش كه با آن‌ها امور آخرت را مشاهده میكند، هرگاه خداوند خوبی بنده‌ای را بخواهد، دو چشم دل او را میگشايد كه به وسيله آن‌ها وعده‌های غيبی او را می‌بيند و با ديده‌های غيبی به غيب، ايمان می‌آورد. »

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

 

نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسأله آموز صد مدرس شد

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢٧
تگ ها :

و من کيستم !

 

و درباره من دانشجويي هستم 23 ساله كه نمي‌خواهم به وقايع پيرامون خود

عاميانه نگاه كنم يا اينكه بي تفاوت باشم.نان را به نرخ روز بخورم

 و چون پرچمي باشم كه باد آن را به هر طرفي به حركت در مي‌آورد همه

چيز را سفيد ببينم يا همه چيز را سياه.دوست دارم مسلمان باشم

اما نه شناسنامه‌اي و نه تحجر.سياسی باشم اما سياست‌زده نه.

مشوق باشم اما نه براي چاپلوسي بلكه براي ايجاد انگيزه و رقابت سالم.

منتقد باشم ام نه كوبنده بلكه سازنده و در كل انسان باشم

 نه فقط براي خور و خواب و مصرف اکسيژن بلكه براي درست ديدن،

درست فكر كردن و درست عمل كردن. انشاءالله "

ديگه اينقدر نگين من کی ام و چی ام !

اين عکس ها هم از اطراف و اکناف هستش ....

واسه شما بچه مشهدی ها و تهرونی ها که ديگه قديمی شده ٫ اينها رو ۱۰۰ بار ديدين ...

http://photos.yahoo.com/maysam_1382

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:۳۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢۱
تگ ها :

!!!!!!!!

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢۱
تگ ها :

 

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:۱۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢۱
تگ ها :

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢۱
تگ ها :

خيانت دل

فردى از امام على عليه السلام سؤال كرد: با اين كه خداوند فرموده است: «ادعونى استجب لكم‏» چرا دعاى ما مستجاب نمى‏شود؟

آن حضرت فرمود: «به خاطر اين كه دل‏هاى شما در هشت مورد خيانت كرد:

اول: شما خدا را شناختيد ولى حق او را به جا نياورديد، پس اين شناخت‏ سودى به حال شما نداشت .

دوم: شما ايمان به پيامبر او آورديد، سپس با سنت او به مخالفت ‏برخاستيد و شريعت او را ناديده گرفتيد، پس چه شد ثمره ايمان شما؟!

سوم: شما كتابى را كه نازل شد خوانديد، ولى به آن عمل نكرديد . گفتيد: «سمعنا واطعنا» ، سپس مخالفت ورزيديد .

چهارم: شما گفتيد كه از آتش مى‏ترسيد، درحالى كه همواره با گناهان خود به آن نزديك مى‏شويد، پس چه شد ترس شما؟!

پنجم: شما گفتيد كه علاقمند به بهشت هستيد، درحالى كه همواره با كارهايتان از آن دور مى‏شويد، اين چه علاقه‏اى است كه داريد؟!

ششم: شما نعمت‏هاى پروردگار را استفاده كرديد ولى سپاسگزارى نكرديد .

هفتم: خداوند شما را به دشمنى با شيطان فرا خواند و فرمود: «ان الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوا» (14) درحالى كه شما در حرف با او مخالفت و دشمنى كرديد ولى درعمل با او طرح دوستى ريختيد .

هشتم: شما همواره عيب‏هاى ديگران را درنظر آورديد و عيب‏هاى خود را پشت‏ سر انداخته و فراموش كرديد، آن‏ها را ملامت كرديد، درحالى كه خود به ملامت ‏سزاوارتر بوديد .

پس با اين وضع كدام دعا از شما مستجاب شود، درحالى كه با اين كارها درهاى اجابت پروردگار را بر روى خود بسته‏ايد .» (15)

عدم اجابت دعاى صالحان

گاهى دعاى انسان‏هاى خوب نيز به اجابت نمى‏رسد درحالى كه هيچ يك از موانع مذكور نيز وجود ندارد. اين دعاها به عنوان اندوخته‏اى گرانقدر در قيامت‏ به آن‏ها مى‏رسد .

از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت ‏شده است كه فرمود: «يدخل الجنة رجلان كانا يعملان عملا واحدا فيرى احدهما صاحبه فوقه فيقول: يا رب ! بما اعطيته - وكان عملنا واحدا - فيقول الله تبارك وتعالى: سالنى ولم تسالنى ! (16)

دو نفر در بهشت وارد مى‏شوند كه هر دوى آن‏ها يكسان عمل كرده‏اند، ولى يكى از آن دو، ديگرى را مى‏بيند كه جايگاهش از او بالاتر است؛ پس مى‏گويد: پروردگارا ! به خاطر چه اين جايگاه را به او دادى، با اين كه عمل ما يكسان بود؟ خداى متعال پاسخ مى‏دهد: [به اين سبب كه] او از من درخواست كرد و تو درخواست نكردى .»

در روايت ديگرى، از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود: «ان المؤمن ليدعوا الله عزوجل فى حاجته فيقول الله عزوجل اخروا اجابته، شوقا الى صوته ودعائه. (17) مؤمن، خداى عزوجل را در مورد حاجت ‏خود مى‏خواند، پس خداوند عزوجل [به ملائكه] مى‏گويد: اجابتش را به تاخير اندازيد، به خاطر اشتياق به [شنيدن ] صدا و دعاى او .»

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:۱٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۸
تگ ها :

نصيحتهاي شيخ رجبعلي

يه كاري كنيد كه زلفتون اونجا گره بخوره ! …

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:۱٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۸
تگ ها :

پيرمردتر از شما هم ظهور حضرت را درك مي‌كند!

قسمتي از فيلم سخنراني حضرت ايت الله ناصري به همراه شرح تشرف يكي از اولياء به حضور حضرت و پرسش ايشان از زمان ظهور، بر روي سايت قرار گرفته كه تقديم حضور شما علاقه مندان مي شود.
اين سخنراني در ماه رجب، امسال (1382) در مدينه منوره، ايراد شده است.

براي مشاهده اينجا را كليك كنيد

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۸
تگ ها :

 

من طلبني، وجدني

و من وجدني، عشقني

و من عشقني، عشقته

و من عشقته، قتلته

و من قتلته فعلي ديته

و من علي ديته فانا ديته

 

توپه نه ؟  ترجمه شو ديگه همه عالم می دونند ...

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱٠:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۸
تگ ها :

حل چند شبهه

پيرامون عصمت انبياء عليه السلام شبهاتى مطرح شده اينك به ذكر و پاسخ آنها مى‏پردازيم:

1 - نخستين شبهه اين است كه اگر خداى متعال انبياء را از ارتكاب گناهان، مصون و معصوم داشته و لازمه آن، ضمانت انجام دادن وظايف هم هست در اين صورت، امتياز اختيارى براى ايشان ثابت نمى‏شود و استحقاق پاداشى براى انجام وظايف و اجتناب از گناهان نخواهند داشت. زيرا اگر خداى متعال هر شخص ديگرى را هم معصوم قرار مى‏داد مانند ايشان مى‏بود.

پاسخ اين شبهه از بيانات گذشته بدست مى‏آيد و حاصل اين است كه معصوم بودن به معناى مجبور بودن بر انجام وظايف و ترك گناهان نيست چنانكه در درس گذشته روشن شد و خدا را عاصم و حافظ دانستن براى معصومين نيز به معناى نفى استناد كارهاى اختيارى به خود ايشان نمى‏باشد زيرا هر چند همه پديده ها در نهايت، مستند به اراده تكوينى الهى است چنانكه توضيح خاصى از سوى خداى متعال، وجود داشته باشد استناد كار به او وجه مضاعفى خواهد داشت ولى اراده الهى در طول اراده انسان است نه در عرض آن و نه بعنوان جانشينى براى اراده وى.

اما عنايت‏خاص الهى نسبت به معصومين مانند ديگر اسباب و شرايط و امكانات ويژه‏اى كه براى افراد خاصى فراهم مى‏شود مسئوليت ايشان را سنگين‏تر مى‏كند و همچنانكه پاداش كارشان افزايش مى‏يابد كيفر را نيز افزايش مى‏دهد و بدين ترتيب، تعادل بين پاداش و كيفر، برقرار مى‏گردد هر چند شخص معصوم با حسن اختيار خودش استحقاق كيفرى پيدا نخواهد كرد نظير اين تعادل را در مورد همه كسانى كه از نعمت ويژه‏اى برخوردار هستند مى‏توان ملاحظه كرد چنانكه علما و وابستگان به خاندان پيامبر اكرم داراى مسوليت‏حساستر و سنگين‏ترى هستند و همانگونه كه پاداش اعمال نيكشان بيشتر است كيفر گناهانشان (به فرض ارتكاب) افزونتر مى‏باشد. و به همين جهت است كه هر كس مقام معنوى بالاترى داشته باشد خطر سقوطش بيشتر و بيم و هراسش از لغزش، زيادتر است.

2 - شبهه ديگر آنكه: بر حسب آنچه از دعاها و مناجاتهاى انبياء و ساير معصومين عليهم السلام نقل شده، ايشان خودشان را گنهكار مى‏دانسته‏اند و از گناهانشان استغفار مى‏كرده‏اند و با وجود چنين اقرارها و اعترافاتى چگونه مى‏توان آنان را معصوم دانست؟

پاسخ اين است كه حضرات معصومين عليهم الصلاه و السلام كه با اختلاف درجات، در اوج كمال و قرب الهى قرار داشتند براى خودشان وظايفى فوق وظايف ديگران قائل بودند و بلكه هر گونه توجهى به غير معبود و محبوبشان را گناهى عظيم مى‏شمردند و از اين روى در مقام عذرخواهى و استغفار برمى‏آمدند. و قبلا گفته شد كه منظور از عصمت انبياء، عليه السلام مصون بودن از هر كارى كه بتوان به وجهى آنرا گناه ناميد نيست بلكه منظور مصونيت ايشان از مخالفت با تكاليف الزامى و از ارتكاب محرمات فقهى است.

3 - شبه سوم آنكه در يكى ازاستدلات قرآنى براى عصمت انبيا عليهم السلام آمده است كه ايشان، از «مخلصين‏» هستند و شيطان را طمعى در آنان نيست در صورتى كه در خود قرآن كريم تصرفاتى براى شيطان در مورد انبياء عليه السلام ذكر شده است: از جمله در آيه (27) از سوره اعراف مى‏فرمايد:«يا بنى آدم لا يفتننكم الشيطان كما اخرج ابويكم من الجنه‏» كه فريفتن حضرت آدم و حواء و در نتيجه، بيرون كردن ايشان از بهشت را به شيطان، نسبت مى‏دهد، و در آيه (41) از سوره ص از قول حضرت ايوب عليه السلام مى‏فرمايد: «اذ نادى ربه انى مسنى الشيطان بنصب و عذاب‏» و در آيه (52) از سوره حج نوعى القاءات شيطانى براى همه انبياء ثابت مى‏كند زيرا مى‏فرمايد:«و ما ارسلنا من قبلك من رسول و لا نبى الا اذا تمنى القى الشيطان فى امنيته...».

پاسخ اين است كه در هيچ يك از اين آيات، تصرفى كه موجب مخالفت انبياء عليهم السلام با تكاليف الزامى شود به شيطان، نسبت داده نشده است. اما آيه (27) از سوره اعراف، اشاره به وسوسه شيطان در مورد تناول از «شجره منهيه‏» است كه نهى تحريمى به خوردن از آن، تعلق نگرفته بود و فقط به آدم وحوا تذكر داده شده بود كه خوردن از آن موجب خروج از آن «جنت‏»و هبوط به «ارض‏» خواهد شد و وسوسه شيطان، سبب مخالفت آنان با اين نهى ارشادى گرديد. و اساسا آن عالم، عالم تكليف نبود و هنوز در شريعتى نازل نشده بود. و اما آيه (41) از سوره ص اشاره به رنجها و گرفتاريهايى است كه از ناحيه شيطان، متوجه به حضرت ايوب عليه السلام گرديد و دلالتى بر هيچ نوع مخالفت آن حضرت با اوامر و نواهى الهى ندارد. و اما آيه (52) از سوره حج، مربوط به كار شكنيهايى است كه شيطان در مورد فعاليتهاى همه انبياء عليه السلام مى‏كند و اخلالهايى است كه در راه تحقق يافتن آرزوهاى ايشان در مورد هدايت مردم، انجام مى‏دهند و سرانجام، خداى متعال مكر و حيله‏هاى وى را ابطال، و دين حق را استوار مى‏سازد.

4 - شبهه چهارم آنكه: در آيه (121) از سوره طه نسبت عصيان، و در آيه (115) از همين سوره، نسبت نسيان به حضرت آدم عليه السلام داده است، و چنين نسبتهايى چگونه با عصمت آن حضرت، سازگار است؟

جواب اين شبهه از بيانات گذشته معلوم شد كه اين عصيان و نسيان، مربوط به تكليف الزامى نبوده است.

5 - شبهه پنجم اين است كه در قرآن كريم، نسبت دروغ به بعضى از انبياء عليه السلام داده شده است و از جمله در آيه (89) از سوره صافات از قول حضرت ابراهيم عليه السلام مى‏فرمايد: «فقال انى سقيم‏» در حالى كه مريض نبود، و در آيه (63) از سوره انبياء از قول آن حضرت مى‏فرمايد:«قال بل فعله كبير هم هذا»در حالى كه خودش بتها را شكسته بود و در آيه (70) از سوره يوسف مى‏فرمايد:«ثم اذن مؤذن ايتها العير انكم لسارقون‏» در حالى كه برادران يوسف، مرتكب دزدى نشده بودند.

جواب اين است كه اينگونه سخنان كه بحسب بعضى از روايات از روى «توريه‏» «اراده معناى ديگر» گفته شده بخاطر مصالح مهمترى بوده و از بعضى از آيات مى‏توان استظهار كرد كه با الهام الهى بوده است چنانكه در داستان حضرت يوسف عليه السلام مى‏فرمايد: «كذلك كدنا ليوسف‏» و بهرحال، چنين دروغهايى گناه و مخالف با عصمت نيست.

6 - شبهه ششم آنكه: در داستان حضرت موسى عليه السلام آمده است كه يك فرد قبطى را كه با يكى از بنى اسرائيل درگير شده بود بقتل رسانيد و به همين جهت از مصر فرار كرد و هنگامى كه از طرف خداى متعال، مامور به دعوت فرعونيان شد عرض كرد: «ولهم على ذنب فاخاب ان يقتلون‏» و سپس در پاسخ فرعون كه قتل مزبور را به او گوشزد كرد فرمود: «فعلتها اذن و انا من الضالين‏». اين داستان چگونه با عصمت انبياء حتى قبل از بعثتشان سازگار است؟

جواب اين است كه اولا قتل فرد قبطى، عمدى نبود بلكه در اثر نواختن مشتى بروى اتفاق افتاد. ثانيا جمله «ولهم على ذنب‏» بر طبق نظر فرعونيان گفته شده و منظور اين است كه ايشان مرا قاتل و گنهكار مى‏دانند و مى‏ترسم كه بعنوان قصاص مرا بكشند. و ثالثا جمله «و انا من الضالين‏» يا از روى مماشات با فرعونيان گفته شده كه گيرم در آن موقع، من گمراه بودم ولى اينك خدا مرا هدايت كرده و با براهين قاطع بسوى شما فرستاده است، و يا منظور از «ضلال‏» نا آگاهى از عواقب آن كار بوده است ولى به هر صورت دلالتى بر مخالفت‏حضرت موسى عليه السلام با تكليف الزامى الهى ندارد.

7 - شبهه هفتم آنكه: در آيه(94) از سوره يونس، خطاب به پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله و سلم مى‏فرمايد: «فان كنت فى شك مما انزلنا اليك فسئل الذين يقرءون الكتاب من قبلك لقد جائك الحق من ربك فلا تكونن من الممترين‏» و در آيات (147) از سوره بقره و (60)از آل عمران و (114)از انعام و (17) از هود و (23) از سوره سجده نيز آن حضرت را از شك و ترديد، نهى مى‏فرمايد،پس چگونه مى‏توان گفت كه ادراك وحى، غير قابل شك و ترديد است؟

پاسخ اين شبهه آن است كه اين آيات، دلالتى بر روى دادن شك براى آن حضرت ندارد بلكه در مقام بيان اين نكته است كه رسالت آن حضرت و حقانيت قرآن كريم و محتواى آن، جاى شك و ترديد ندارد. و در حقيقت، اينگونه خطابها از قبيل «اياك اعنى و اسمعى يا جاره‏» (در بزن ديوار تو بشنو) مى‏باشد.

8 - شبهه هشتم آنكه، در قرآن كريم گناهانى به پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله و سلم نسبت داده شده است كه خدا آنها را آمرزيده است در آنجا كه مى‏فرمايد: «ليغفر لك الله ما تقدم من ذنبك و ما تاخر».

جواب اين است كه منظور از «ذنب‏» در اين آيه شريفه، گناهى است كه مشركان براى آن حضرت پيش از هجرت و پس از آن، قائل بودند كه به معبودهاى ايشان، توهين كرده است و منظور از مغفرت آن، دفع آثارى است كه ممكن بود بر آن، مترتب شود و شاهد اين تفسير، آن است كه فتح مكه را علت آمرزش آن شمرده، مى‏فرمايد: «انا فتحنا لك فتحا مبينا ليغفر...» و بديهى است كه اگر منظور از آن، گناه مصطلح مى‏بود تعليل آن به فتح مكه، وجهى نمى‏داشت.

9 - شبهه نهم آنكه: قرآن كريم در داستان ازدواج پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله و سلم با همسر مطلقه زيد (پسر خوانده آن حضرت) مى‏فرمايد: «و تخشى الناس و الله احق ان تخشاه‏» و چگونه چنين تعبيرى با مقام عصمت، سازگار است؟

جواب اين است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم بيم آن داشتند كه مردم در اثر ضعف ايمان، اين اقدام را كه به دستور خداى متعال و براى شكستن يكى از سنتهاى غلط جاهليت (همسان شمردن فرزند خوانده با فرزند حقيقى) انجام مى‏گرفت‏حمل بر تمايل شخصى آن حضرت كنند و موجب ارتداد ايشان از دين شود، و خداى متعال در اين آيه شريفه، پيامبر خود را آگاه مى‏سازد كه مصلحت اين سنت‏شكنى، مهمتر و ترس از مخالفت با اراده الهى مبنى بر مبارزه عملى پيامبرش با اين پندار غلط، سزاوارتر است. پس اين آيه شريفه بهيچ وجه در مقام نكوهش و سرزنش آن حضرت نيست.

10 - شبهه دهم آنكه: قرآن كريم در مواردى پيامبر اكرم صلى الله عليه و اله و سلم را مورد عتاب، قرار داده است از جمله در مورد اجازه‏اى كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مبنى بر ترك شركت در جنگ، به بعضى از افراد داده بود مى‏فرمايد: «عفا الله عنك لم اذنت لهم‏» و در مورد تحريم بعضى از امور حلال، بخاطر جلب رضايت بعضى از همسرانش مى‏فرمايد: «يا ايها النبى لم تحرم ما احل الله لك تبتغى مرضات ازواجك‏» و چنين عتابهايى چگونه با عصمت آن حضرت، سازگار است؟

پاسخ اين است كه اينگونه خطابها در واقع «مدح در قالب عتاب‏» است و دلالت بر نهايت عطوفت و دلسوزى پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم دارد كه حتى منافقان و بيمار دلان را نيز نااميد نمى‏كرد و پرده از رازشان بر نمى‏داشت و نيز رضايت‏خاطر همسرانش را مقدم بر خواسته‏هاى خودش مى‏داشت و كار مباحى را بوسيله سوگند بر خودش حرام مى‏كرد نه اينكه (العياذ بالله) حكم خدا را تغيير دهد و حلالى را بر مردم حرام سازد.

در حقيقت، اين آيات از يك نظر، شبيه آياتى است كه به تلاش و دلسوزى فوق العاده آن حضرت براى هدايت كافران، اشاره مى‏كند: «لعلك باخع نفسك الا يكونوا مؤمنين‏» يا آياتى كه دلالت بر تحمل رنج فراوان در راه عبادت خداى متعال دارد مانند «طه ما انزلنا عليك القرآن لتشقى‏» و بهر حال، منافاتى با عصمت آن حضرت ندارد.

آموزش عقايد صفحه 209

استاد محمد تقى مصباح يزدى

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٧
تگ ها :

طنز

و همانا گاو را آفریدیم تا انسان هیچ وقت احساس نکند خیلی نفهم است .

، و الاغ را آفریدیم تا خوشحال باشد که از انسان خرتر هم هست

، و موش را تا فکر نکند خیلی ترسوست

، و میمون را تا هیچ وقت احساس نکند فقط اوست که بی دلیل می خندد

 

، و همانا انسان را آفریدیم و به او عقل دادیم و دستور دادیم برود آدم شود

، و دو هزار سال فکر کرد و آدم نشد

، و فرشتگان گزارش دادند که از گاو نقهم تر، ازخرالاغ تروازموش ترسوتر است

، و بعدش همه میمون ها مطمئن شدند که بی دلیل نمی خندند ؛

 

، و خداوند داناست ، و زندگی زیباست ، و شما نمی دانید

و خداوند تواناست ، و همانا شما را آفریدیم چون زورمان می رسید ؛

، ای کسانی که ایمان آورده اید ، آنقدر زور نزنید زورتان نمی رسد

و این همین هست که هست ، اگر نمی خواهید بروید بمیرید ؛

، و اگر می خواهید ، پس دیگر نق نزنید

و آنقدر فکر نکنید ، کارتان را بکنید ، و با خودتان حال کنید ، شاید رستگار شوید

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٧
تگ ها :

چی می شد اگه خدا

چی می شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما برکت بده چرا که ما دیروز وقت نکردیم از او تشکر کنیم.
چی می شد اگه خدا فردا دیگه ما را هدایت نمی کرد چون امروز اطاعتش نکردیم.
چی می شد اگه خدا امروز با ما همراه نبود چرا که امروز قادر به درکش نبودیم.
چی می شد اگه خدا عشق و مراقبتش را از ما دریغ می کرد چرا که از محبت ورزیدن به دیگران دریغ کردیم.
چی می شد اگه خدا فردا کتاب مقدسش را از ما می گرفت چرا که امروز فرصت نکردیم آن را بخوانیم.
چی می شد اگه خدا در خانه اش را می بست چون ما در قلب های خود را بسته ایم.
چی می شد اگه خدا امروز به حرفهایمان گوش نمی داد چون دیروز به دستوراتش خوب عمل نکردیم.
چی می شد اگه خدا خواسته ها یمان را بی پاسخ می گذاشت چون ما فراموشش کردیم.
چی می شد اگه ما دیگه هرگز شکوفا شدن گلی را نمی دیدیم چرا که وقتی خدا بارون فرستاده بود گله کردیم.
چی می شه اگه ما از این مطالب به سادگی نگذریم؟

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٧
تگ ها :

خدايا...

خدايا
 
مذهب بی عوام ٬ ايمان بی ريا ٬ خوبی بی نمود ٬
 
مناعت بی غرور ٬عشق بی هوس ٫ تنهايی درانبوه جمعيت ٬
 
و دوست داشتن بی انکه دوست بداند ٫ روزی کن.
 
 
  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٦
تگ ها :

پدر و مادر ما متهميم !

سلام
 
پيشنهاد ميکنم بچه های که وقت دارن ..  اينجا سر بزنن٬ سمت چپ گزينه persian رو
 
انتخاب کنين٬ پايين صفحه و متن 
 
¤ پدر و مادر ما متهميم !¤
 
رو بخونن ولی تنبلی نکنبن و همه اش رو بخونين هـــــــــــــا ....
 
فبشر عباد الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه
  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱۱:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٥
تگ ها :

 

 

و مذهب اگر پيش از مرگ به کار نيايد ٫ پس از مرگ به هيچ کار نخواهد امد.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٥
تگ ها :

۵۸ مجروح حادثه روز عاشوراى کربلا وارد مرز خسروى شدند

مسوول نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق گفت : ۵۸ مجروح حوادث
انفجارهاى روز عاشورا در کربلا صبح پنجشنبه وارد مرز خسروى شدند.
"حسين اکبرى " روز پنجشنبه به ايرنا در کربلا گفت : کار انتقال ساير
مجروحان نيز طي امروز ادامه خواهد يافت .
در جريان انفجارهاى روز عاشورا در کربلاى معلي حدود۲۵۰ نفر زخمي شدند
که کمتر از نيمي از اين افراد را زايران ايراني تشکيل مي دهند.
مسوول نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق اضافه کرد : در زمان حاض۳۱ر
مجروح ايراني در بيمارستان شهر حله عراق بسترى هستند.
وى افزود : چهار مجروح در بيمارستان نجف و چهار مجروح در بيمارستان
مصيب بسترى هستند.
اکبرى درخصوص تعداد مجروحاني که در بيمارستان الحسين شهر کربلا بسترى
هستند، اظهار داشت : درصورت انتقال چهار مجروح بسترى شده در بيمارستان
مصيب به بيمارستان الحسين ، شمار مجروحاني که در کربلا بسترى هستند به
حدود۱۵ نفر مي رسد.
۲۲۶
ساعت : ۰۶ : ۱۵ تمام

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٤
تگ ها :

کاردار ايران درعراق : درحادثه روز عاشورا۱۶۴ زاير ايراني کشته يا زخمي شدند

کاردار جمهورى اسلامي ايران در عراق ،تعداد شهدا و مجروحان ايراني در
حادثه تروريستي شهر کربلا را۴۹ شهيد و۱۱۵ مجروح اعلام کرد.
"حسن کاظمي قمي " روز پنجشنبه درگفت وگوى اختصاصي با ايرنا گفت : هويت
شهيد اين حادثه مشخص ، پيکر۱۲ شهيد بدون مشخصات لازم و۱۲ شهيد ديگر
به دليل آنکه اجسادشان متلاشي شده است ،غير قابل شناسايي هستند. ۲۵
وى افزود : تعدادى از شهداى ايراني توسط اعضاى خانواده و يا همراهانشان
بدون هماهنگي با مقامات ايراني در عراق به جمهورى اسلامي ايران منتقل
شده اند.
کاردار جمهورى اسلامي ايران در ادامه گفت : ايران خواستار انتقال
مجروحان از طريق پروازهاى هوايي است که براى اين منظور و دريافت مجوزهاى
لازم آماده مذاکره با طرف عراقي و خارجي در اين کشور هستيم .
وى به اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس از جمهورى اسلامي ايران به کشور عراق
براى انتقال مجروحان ايراني اشاره کرد و گفت : چهارشنبه شب۵۰ مجروح ايراني
به کشورمان منتقل شده اند.
کاظمي ابراز اميدوارى کرد ،تا۴۸ ساعت آينده عمليات انتقال پيکرهاى
پاک شهدا و مجروحان ايراني به کشور پايان يابد.
کاردار جمهورى اسلامي ايران در عراق به عمليات تروريستي در شهر کاظمين
اشاره کرد و افزود : هيچيک از زائران ايران در اين شهر آسيب نديده اند.
وى به تشکيل ستاد پيگيرى وضعيت شهدا و مجروحان حوادث اخير اشاره کرد و
گفت : نمايندگان سفارت جمهورى اسلامي در عراق ، جمعيت هلال احمر جمهورى
اسلامي و سازمان حج و زيارت در اين ستاد فعال هستند.
۲۲۶
ساعت : ۰۲ : ۱۵ تمام

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٥:٥٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٤
تگ ها :

Malcolm X wrote a letter from Hajj to his wife, Betty


"Never have I witnessed such sincere hospitality and overwhelming spirit of true brotherhood as is practiced by people of all colours and races here in this ancient Holy Land, the home of Abraham, Muhammad and all the other Prophets of the Holy Scriptures. For the past week, I have been utterly speechless and spellbound by the graciousness I see displayed all around me by people of all colors.

"I have been blessed to visit the Holy City of Mecca, I have made my seven circuits around the Ka'ba, led by a young Mutawaf named Muhammad, I drank water from the well of the Zam Zam. I ran seven times back and forth between the hills of Mt. Al-Safa and Al Marwah. I have prayed in the ancient city of Mina, and I have prayed on Mt. Arafat."

"There were tens of thousands of pilgrims, from all over the world. They were of all colors, from blue-eyed blondes to black-skinned Africans. But we were all participating in the same ritual, displaying a spirit of unity and brotherhood that my experiences in America had led me to believe never could exist between the white and non-white."

"America needs to understand Islam, because this is the one religion that erases from its society the race problem. Throughout my travels in the Muslim world, I have met, talked to, and even eaten with people who in America would have been considered white - but the white attitude was removed from their minds by the religion of Islam. I have never before seen sincere and true brotherhood practiced by all colours together, irrespective of their colour."

"You may be shocked by these words coming from me. But on this pilgrimage, what I have seen, and experienced, has forced me to rearrange much of my thought-patterns previously held, and to toss aside some of my previous conclusions. This was not too difficult for me. Despite my firm convictions, I have always been a man who tries to face facts, and to accept the reality of life as new experience and new knowledge unfolds it. I have always kept an open mind, which is necessary to the flexibility that must go hand in hand with every form of intelligent search for truth."

"During the past eleven days here in the Muslim world, I have eaten from the same plate, drunk from the same glass, and slept on the same rug - while praying to the same God - with fellow Muslims, whose eyes were the bluest of blue, whose hair was the blondest of blond, and whose skin was the whitest of white. And in the words and in the deeds of the white Muslims, I felt the same sincerity that I felt among the black African Muslims of Nigeria, Sudan and Ghana."

"We were truly all the same (brothers) - because their belief in one God had removed the white from their minds, the white from their behaviour, and the white from their attitude."

"I could see from this, that perhaps if white Americans could accept the Oneness of God, then perhaps, too, they could accept in reality the Oneness of Man - and cease to measure, and hinder, and harm others in terms of their 'differences' in colour."

"With racism plaguing America like an incurable cancer, the so-called 'Christian' white American heart should be more receptive to a proven solution to such a destructive problem. Perhaps it could be in time to save America from imminent disaster - the same destruction brought upon Germany by racism that eventually destroyed the Germans themselves."

"Each hour here in the Holy Land enables me to have greater spiritual insights into what is happening in America between black and white. The American Negro never can be blamed for his racial animosities - he is only reacting to four hundred years of the conscious racism of the American whites. But as racism leads America up the suicide path, I do believe, from the experiences that I have had with them, that the whites of the younger generation, in the colleges and universities, will see the handwriting on the walls and many of them will turn to the spiritual path of truth - the only way left to America to ward off the disaster that racism inevitably must lead to."

"Never have I been so highly honoured. Never have I been made to feel more humble and unworthy. Who would believe the blessings that have been heaped upon an American Negro? A few nights ago, a man who would be called in America a white man, a United Nations diplomat, an ambassador, a companion of kings, gave me his hotel suite, his bed. Never would I have even thought of dreaming that I would ever be a recipient of such honours - honours that in America would be bestowed upon a King - not a Negro."

"All praise is due to Allah, the Lord of all the Worlds.

Sincerely,

Al-Hajj Malik El-Shabazz (Malcolm X)

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٤
تگ ها :

آمبولانس هاى ايراني براى انتقال مجروحان وارد کربلا شدند

چندين دستگاه آمبولانس ايراني چهارشنبه شب براى انتقال مجروحان حوادث
تروريستي کربلا که به شهيد و مجروح شدن صدها نفر منجر شد، وارد اين شهر
شدند.
خبرنگار ايرنا از بيمارستان الحسين شهر کربلا گزارش داد درحال حاضر
عمليات انتقال مجروحان ايراني آغاز شده است و به نظر مي رسد تا يک ساعت
ديگر ، آمبولانس ها به مقصد مرز خسروى حرکت کنند.
آمار دقيقي از تعداد کاروان آمبولانس هاى ايراني که امشب وارد کربلا شدند
در دست نيست اما خبرنگار ايرنا ، دست کم ۲۵ دستگاه آمبولانس ايراني را در
در محوطه بيمارستان الحسين کربلا مشاهده کرده است .
"علي صادقي " که خود را مسوول کاروان آمبولانس هاى ايراني معرفي کرد به
خبرنگار ايرناگفت به همراه اين خودروها ، دو تيم پزشکي شامل پزشکان جراح ،
ارتوپد داخلي و متخصص بيهوشي براى کمک به پزشکان عراقي براى مداواى
مجروحان حوادث کربلا وارد اين شهر شدند.
گفته مي شود۳۰ تن از مجروحان حوادث انفجارهاى روز عاشورا در کربلاى
معلي توسط اين آمبولانس ها به ايران بازگردانده خواهند شد.
يک مقام مسوول در بيمارستان الحسين کربلا نيز گفت : در حال حاضر شمارى
از مجروحان ايراني که وضعيت مناسبترى دارند در اين بيمارستان بسترى هستند
و عمليات انتقال آنان روز پنجشنبه انجام خواهد شد.
آخرين گزارش ازعراق حاکيست که تعدادشهداى ايراني انفجارهاى روزسه -
شنبه کربلا وکاظمين به ۴۰ تن رسيده است .
۱۳۴۸ / ۲۲۲
ساعت : ۳۰ : ۲۳ تمام

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:۳٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٤
تگ ها :

عاشورا...

 خيابان حادثه قبل از يک ساعت ...

A photograph shot about an hour before a bomb attack shows a procession of participants in the holy Shiite festival of Ashoura walking on the same street that later would be the scene of carnage, in the holy city of Karbala, Iraq Tuesday, March 2, 2004


Click for Large Photo

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٢
تگ ها :

 


Click for Large Photo


Click for Large Photo


Click for Large Photo


Click for Large Photo


Click for Large Photo

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٢
تگ ها :

روز عاشورا

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٢
تگ ها :

روز نهم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۱۱:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۱
تگ ها :

تاسوعاي حسيني - تهران

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱۱
تگ ها :

روز هشتم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٠
تگ ها :

أين‌ تذهبون‌؟

جماعت‌!

 كجا مي‌رويم‌؟
 
چرا به‌ زمين‌ و آسمان‌ بد مي‌گوييم‌؟
 
چرا از روزگار گله‌ مي‌كنيم‌؟
 
چرا تحمل‌ خودمان‌ را نداريم‌؟
 
چرا با لبخند بيگانه‌ايم‌؟
 
چرا غصه‌ها به‌ جانمان‌ چنگ‌ انداخته‌؟
 
چرا از يكديگر خسته‌ايم‌؟
 
چرا به‌ آب‌ و آسمان‌ نگاه‌ نمي‌كنيم‌؟
 
چرا انتظار بهار را نمي‌كشيم‌؟
 
چرا ديگر صورت‌هامان‌ «ناضره‌» نيست‌؟
 
چرا چشم‌هامان‌  «الي‌ ربّك‌ ناظره‌»  نيست‌؟
 
مگر فراموشمان‌ شده‌ زمين‌ از آن‌ خداست‌ و  «يورثها من‌ يشاء من‌ عباده‌» ؟
 
مگر فراموشمان‌ شده‌  «والعاقبة‌ للمتقين‌» ؟
 
چرا دل‌هايمان‌ را به‌  «إنّ الارض‌ يرثها عبادي‌ الصالحون‌» خوش‌ نمي‌كنيم‌؟
 
چرا منتظر  «الساعة‌»  كه‌  «قريب‌»  است‌ نيستيم‌؟
 

چرا براي‌  «يوم‌ الخروج‌»  روزشماري‌ نمي‌كنيم‌؟
 
چرا به‌  «والله‌ متم‌ نوره‌»  يقين‌ نداريم‌؟
 
جماعت‌!
 
باور بياوريد به‌ وعده‌ خداوند؛  «ليستخلفنّهم‌ في‌ الارض‌»  دروغ‌ نيست‌.
 
«ليظهره‌ علي‌ الدين‌ كلّه‌»
  جدّي‌ است‌، اگر چه‌ مشركان‌ را خوش‌ نيايد.
 
جماعت‌!
 
«انشق‌ القمر»  در پيش‌ است‌.
 
«اقترب‌ الساعة‌»  چشم‌ برهم‌ زدني‌ طول‌ نمي‌كشد.
 
«يوم‌ الفتح‌
»  از راه‌ مي‌رسد و خدا نكند در آن‌ روز از كساني‌ باشيم‌ كه‌ ايمان‌ به‌ دردمان‌ نخورد.
 
جماعت‌!
 
نمازهايتان‌ را با  «أمّن‌ يجيب‌ المضطر»  ختم‌ كنيد.
 
و به‌ ياد داشته‌ باشيد منت‌ خدا را بر 
«الذين‌ استضعفوا في‌ الارض‌»
 
او همه‌ تشنگان‌ را با  «ماء معين‌»  سيراب‌ مي‌كند.
 
جماعت‌!
 
خداوند اراده‌ كرده‌ است‌ كه‌ ما قوي‌ باشيم‌ كه‌ او را دوست‌ بداريم‌ و او دوستمان‌ بدارد.
 
خداوند به‌  «اقامواالصلوة‌»  ما افتخار مي‌كند.
 
«اتواالزكوة‌»
  ما را به‌ رخ‌ دنياطلبان‌ مي‌كشد.
 
از  «امروا به‌ معروف‌ و نهوا عن‌ المنكر»  ما حظ‌ مي‌كند.
 
جماعت‌!
 
ما تنها نيستيم‌.
 
«أينما تكونوا يأت‌ بكم‌ اللّه‌ جميعاً»
  دست‌ به‌ سر كردن‌ ما نيست‌.
 
چرا نويد  «بقية‌الله‌ خيرلكم‌»  را به‌ يكديگر نمي‌دهيم‌؟
 
به‌ خدا قسم‌ زمين‌، مرده‌ نمي‌ماند!
 
به‌ خدا قسم‌  «جاء الحق‌»  آمدني‌ است‌!
 
«زهق‌ الباطل‌»  شدني‌ است‌!

 و واي‌ به‌ حال‌ ما اگر از مفلحونِ  «حزب‌ الله‌»  نباشيم‌.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۳:٢٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٠
تگ ها :

روز هفتم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٢:٠٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱٠
تگ ها :

روز ششم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۸
تگ ها :

روز پنجم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:۱۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٧
تگ ها :

روز چهارم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٧
تگ ها :

روز سوم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٥
تگ ها :

روز دوم ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
9 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ۸:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٥
تگ ها :

روز اول ماه محرم

روز اول ماه محرم

1

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

2

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

3

سخنرانی حجت الاسلام رياضت

4

سخنرانی حجت الاسلام رياضت
5 سخنرانی حجت الاسلام رياضت

 

1

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

2

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

3

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

4

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

5

مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
6 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
7 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی
8 مداحی برادر ارجمند حاج محمود کریمی

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٢:٢٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٤
تگ ها :

اين الطالب بدم المقتول بکربلا ....

يا حسين

بازصدای اشتران کاروان به گوش ميرسد ٫کاروانی که ۱۴۰۰ سال است که در راه است

و هر لحظه ساربان ان ندای ٫ هل من ناصر ينصرونی ؟ سر می دهد ...

اين کاروان باز دوباره به دشت نينوا دارد نزديک می شود ...

اين کاروان هر لحظه توان پذيرش ¤ حر ¤  ها دارد ....

يزيديان هر لحظه در تلاش هستن تا حسين ها به مقتل برند ....

قافله ۶۱ هجری در حرکتی بی پايان است و به هوش باشيم :

کل يوم عاشورا و کل ارض کرب و بلا

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٧:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۳
تگ ها :

عزيزی ديگرهم رفت ...

سلام

با نهايت تالم و تاثر روز گذشته بعد از ۱۵ سال همپائی و همراهی ٫ سگ جرج W بوش به ديار ابدی شتافت .

انشاالله خداوند با صاحب سگ اقا پتی بل محشورش کنه و صاحب عزيز از دست رفته رو هم  با خود سگ اقا پتی بل .

روح باز ماندگانش هر چه سريع تر به اون عزيز برسه يک صلوات ختم کنيد.

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٦:٢۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۳
تگ ها :

امريکا يک دروغ بزرگ است .

سلام

مردم دوباره عزت ايران رو تو دنيا خريدن ٫متاسفم ولی بايد بگم ٫تو دهن خيلی ها خورد .

 

 

ما مامور به تکليف هستيم ٫ نه نتيجه .

امام خمينی (ره)

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/٢
تگ ها :

برگه هاي راي در بسياري از حوزه ها تمام شده است

به دنبال استقبال گسترده مردم

برگه هاي راي در بسياري از حوزه ها تمام شده است

كمبود شديد تعرفه‌ راي در بعضي حوزه‌هاي انتخابي
خبرگزاري فارس: تعرفه‌ هاي راي در بعضي حوزه‌هاي انتخابي با كمبود شديد مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس در برخي حوزه‌ها از جمله يافت آباد، پونك، مسجد جامع باغ فيض، مسجد امام حسين(ع)، و مناطق 12 و 20 اين مناطق را با كمبود تعرفه مواجه كرده است.


گزارشهاي خبرنگاران از سراسر كشور(37)
در مسجد نظام مافي سومين سري تعرفه‌ها توزيع شد


خبرگزاري فارس: انتخابات در شعب 2630 و 2631 اخذ راي مستقر در مسجد نظام مافي غرب تهران پرشورتر از هميشه در حال برگزاري است.

خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، از شعب 2630 و 2631 اخذ راي مستقر در مسجد نظام مافي گزارش داد: كار اخذ راي كه راس ساعت 8 صبح امروز در اين شعب آغاز شده است، بنحوي پرشور و با شكوه ادامه دارد.
اين گزارش مي افزايد: حضور مردم غرب تهران نحوي است كه با اتمام دو سري از تعرفه هاي انتخاباتي از صبح امروز، تاكنون سومين سري تعرفه‌ها لحظاتي پيش در اين دو شعبه، ارايه شده است.


گزارش خبرنگاران فارس از سراسر كشور(36)
برگه‌هاي راي برخي از حوزه‌هاي تهران تمام شده است

خبرگزاري فارس: براي برخي از حوزه‌هاي انتخابيه تهران، تعرفه‌هاي راي درخواست شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس تعرفه‌هاي راي‌گيري در تعدادي از حوزه‌هاي‌ انتخابيه تمام شده است.
براساس اين گزارش، مقارن ساعت 30/13 در سه حوزه انتخابيه ازجمله بيمارستان فياض‌بخش منطقه شماره 2، صندوق شماره 2213 و 2606 تعرفه‌هاي اخذ راي تمام شده، تا زمان درج اين خبر، از توزيع تعرفه‌هاي جديد در اين حوزه‌ها خبري کسب نشده است.

گزارشهاي خبرنگاران فارس از سراسر كشور(35)
رئيس هيات نظارت استان سمنان: حضور گسترده مردم سبب كمبود تعرفه شده است


خبرگزاري فارس: حسنعلي مازندراني گفت: حضور گسترده مردم در حدي است كه سبب كمبود تعرفه شده است.

رئيس هيات نظارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار سياسي فارس استقبال مردم را خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: در حال حاضر كه از گرمسار بر مي‌گردم استقبال مردم به پاي صندوقهاي راي مناسب بود.
وي افزود: با توجه به گزارشهاي ناظرين در مناطق مختلف از جمله در بخش اميرآباد دامغان حضور مردم در حدي بوده است كه تعرفه كم آورده اند و تقاضاي مجدد تعرفه كرده‌اند.
مازندراني تصريح كرد: هرچه از ساعات شروع انتخابات مي‌گذرد حضور مردم به پاي صندوقهاي راي افزايش پيدا مي‌كند و گرمي خاصي به برگزاري هرچه باشكوه‌تر انتخابات مي‌بخشد.


گزارشهاي خبرنگاران فارس از سراسر كشور:(34)
تعرفه‌هاي اخذ راي در مشهد تمام شد


خبرگزاري فارس: با اتمام تعرفه‌هاي اخذ راي در شهر مقدس مشهد، توزيع تعرفه‌هاي اخذ راي در اين شهر به دور دوم كشيد.

گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس حاكي است به دليل استقبال زياد مردم مشهد و حضور آنها در پاي صندوقهاي راي، تعرفه‌هاي اخذ راي در اين شهر به پايان رسيد و دور دوم توزيع تعرفه‌هاي اخذ راي در اين شهر، در حال اجرا است.



گزارشهاي خبرنگاران فارس از سراسر كشور:(32)
تعرفه‌هاي راي در شعبه الجواد رو به اتمام است


خبرگزاري فارس: صندوق راي شماره 723 مستقر در مسجد الجواد شاهد حضور پرشور مردم است و تعرفه راي در اين شعبه، رو به اتمام است.

خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس از مسجد الجواد خبر داد: سري اول تعرفه‌هاي موجود در اين شعبه رو به اتمام است و مسوولين شعبه تقاضاي تعرفه‌هاي بيشتري را دارند.
اين گزارش مي‌افزايد: اخذ راي راس ساعت 8 صبح امروز بدون هيچ مشكلي در اين شعبه آغاز شده است.


  
نویسنده : میثم ; ساعت ٤:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱
تگ ها :

انتخابات از ديد دوربين .....

 

سايت BBC در مقاله تازه خود همچين تيتری رو عنوان کرده که :

خاتمی نگران ميزان مشارکت مردم

ولی ظاهرا کسی به جزو اقايان در کاخ سفيد و پايگاههای سخن پراکنی شان نگران نيست ... و از بيداری مردم ما هم نگران هستند ....

.

 

 

  
نویسنده : میثم ; ساعت ٤:۳٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱
تگ ها :

 

خبرگزارى جمهورى اسلامي ۰۱ / ۱۲ / ۸۲ حضرت آيت الله خامنه اى رهبرمعظم انقلاب اسلامي ،روز جمعه درنخستين دقايق آغاز راى گيرى انتخابات مجلس هفتم با حضور در حسينيه امام خميني (ره )،راى خود را در صندوق شماره ۱۱۰ انداختند. 09-43-32.S01

                                                                                           
نویسنده : میثم ; ساعت ٩:٤۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۱٢/۱
تگ ها :